,

Blue Ocean Strategy (6 cd's)

How to Create Uncontested Market Space and Make the Competition Irrelevant

Audio-cd Engels 2006 1e druk 9781596590687
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Bedrijven hebben altijd groei gezocht in concurrentievoordeel, meer marktaandeel en/of differentiatie. In de toekomst zullen volgens Kim en Mauborgne deze en andere aspecten van concurrentiestrategie geen winstgroei meer opleveren.

'Blue Ocean Strategy' is de neerslag van hun ideeën over concurrentie en de toekomst van het bedrijfsleven. De auteurs beargumenteren dat concurrentiestrijd alleen nog maar leidt tot een bloedige rode oceaan van rivalen die als haaien vechten voor creatie of ontdekking van nieuwe, onontgonnen marktgebieden: blauwe oceanen. Deze vorm van waarde-innvoatie kan een voorsprong van meer dan tien jaar op de concurrentie inhouden. De tot de verbeelding sprekende, uitgewerkte voorbeelden in dit boek zijn onder meer Cirque du Soleil en JCDecaux. 'Blue Ocean Strategy' is gebaseerd op analyse van 150 grote en kleine bedrijven die een dergelijke strategische waarde-innovatie realiseerden. Kim en Mauborgne hebben deze analyse omgezet in een degelijk, bondig betoog met concrete aanbevelingen om blauwe oceanen te ontdekken of te ontwikkelen.

Specificaties

ISBN13:9781596590687
Taal:Engels
Bindwijze:audio-cd
Aantal pagina's:420
Uitgever:Gildan Audio
Druk:1

Lezersrecensies

4.3 van de 5
3 stemmen
1
2
0
0
0

Over Chan Kim

Professor Chan Kim is samen met Renée Mauborgne oprichter van het INSEAD Blue Ocean Strategy Institute. Hij is hoogleraar strategie en internationaal management op INSEAD op de Bruce D. Henderson leerstoel van de Boston Consulting Group. Kim is als adviseur werkzaam voor verschillende multinationals in Europa, de VS en Azië. Daarnaast is hij Fellow van het World Economic Forum in Davos en adviserend lid van de Europese Unie. Hij schreef talloze artikelen over strategie en management die gepubliceerd werden in de toonaangevende bladen.

Andere boeken door Chan Kim

Inhoudsopgave

De zes cd's bevatten de onverkorte inhoud van het boek 'Blue Ocean Strategy' en hebben een totale speelduur van ± 7 uur.

Managementboek Top 100

Rubrieken

    Personen

      Trefwoorden

        Blue Ocean Strategy (6 cd's)