Richtlijnen voor praktisch account management
Achtergronden & uitvoering
Paperback Nederlands 2003 1e druk 9789013009118Samenvatting
Het goed toepassen van account management bepaalt in steeds grotere mate het succes en zelfs de toekomst van een onderneming. Slechts geïmplementeerde account management systemen, kunnen dramatische gevolgen hebben. In dit door de praktijkman Wim Muys geschreven boek, vindt u praktische informatie over:
- de implementatie van account management in een organisatie
- de uitvoering van account management
- het contact met de Decision Making Unit
- de doelstellingen van de leverancier om met het acccount management systeem te gaan werken
- het presenteren van het accountplan
- het starten en het werken met een customer relation managemen programma
- de gevolgen hiervan voor de collega's van de accountmanager
'Richtlijnen voor praktisch account management' is ook een praktisch boek voor commercieel directeuren, sales managers, directeuren en ondernemers, omdat zij diegenen zijn die het account management systeem voor 100% zullen moeten ondersteunen.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1. Wat accountmanagement niet, maar vooral wel is
2. De motieven voor het invoeren van het account managementsysteem
3. Waarom de key account het account managementsysteem accepteert
4. De gevolgen en gevaren van het account managementsysteem
5. De eigenschappen van de account manager
6. Doelstellingen van het account management
7. Account management en CRM
8. Inkoopcriteria van de key account
9. Opmaken van het accountplan
10. Accountplan presenteren voor de DMU
11. Onderhandelen over het accountplan
12. Voorwaarden en slot
Over de auteur
Aanbevolen boeken over account management
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan