


Wil Wurtz is adviseur, auteur, spreker en pionier op het gebied van klantgericht ondernemen.
Meer over Wil WurtzRetentie- en loyaliteitsprogramma's
Klantenbinding in perspectief
Ingenaaid Nederlands 2000 9789014065809Samenvatting
Misschien spaart u wel Shell-zegeltjes. En anders wel Air miles of u heeft een AH-bonuskaart op zak. Allemaal middelen om de klant aan een bedrijf te binden. Maar de vraag is of dat wel genoeg is. Customer loyalty staat niet op zichzelf, meent de auteur, en leverancierstrouw. Is uw onderneming hier wel op ingericht?
Niet langer staat het product of het belang van de onderneming voorop, maar het belang van de klant. De klant is niet langer koning; hij is inmiddels tot keizer gekroond. U zult over state-of-the-art retentie- en loyaliteitsprogramma's moeten beschikken wilt u uw klanten behouden. Dat is van levensbelang, want tevreden klanten zijn vaak de belangrijkste bron voor het werven van nieuwe klanten. Ook, of wellicht juist in de nieuwe economie verdient het continu verbeteren van uw relaties met klanten centraal te staan in uw bedrijfsstrategie: de waarde van uw onderneming wordt meer dan ooit bepaald door de mate waarin u uw klanten aan u weet te binden.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1. Klantenbinding door de jaren heen
2. Retentie, loyaliteit en klantenketening
3. Retentie en loyaliteit beïnvloeden
4. Voorbeelden van retentie- en loyaliteitsprogramma's
5. Het opzetten van retentie- en loyaliteitsprogramma's
6. Tot slot: kwaliteit en klantenbinding
7. Literatuur
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan