Retentie- en loyaliteitsprogramma's

Klantenbinding in perspectief

Ingenaaid Nederlands 2000 9789014065809
Voormalig top 100Totaal 30 dagen
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Misschien spaart u wel Shell-zegeltjes. En anders wel Air miles of u heeft een AH-bonuskaart op zak. Allemaal middelen om de klant aan een bedrijf te binden. Maar de vraag is of dat wel genoeg is. Customer loyalty staat niet op zichzelf, meent de auteur, en leverancierstrouw. Is uw onderneming hier wel op ingericht?
Niet langer staat het product of het belang van de onderneming voorop, maar het belang van de klant. De klant is niet langer koning; hij is inmiddels tot keizer gekroond. U zult over state-of-the-art retentie- en loyaliteitsprogramma's moeten beschikken wilt u uw klanten behouden. Dat is van levensbelang, want tevreden klanten zijn vaak de belangrijkste bron voor het werven van nieuwe klanten. Ook, of wellicht juist in de nieuwe economie verdient het continu verbeteren van uw relaties met klanten centraal te staan in uw bedrijfsstrategie: de waarde van uw onderneming wordt meer dan ooit bepaald door de mate waarin u uw klanten aan u weet te binden.

Specificaties

ISBN13:9789014065809
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:63
Druk:0
Hoofdrubriek:Marketing

Lezersrecensies

2.0 van de 5
1 stem
0
0
0
1
0

Over Wil Wurtz

Wil Wurtz is adviseur, auteur, spreker en pionier op het gebied van klantgericht ondernemen. Hij combineert kennis en kunde op de terreinen (database) marketing, psychologie, statistische analyse, ICT en management. De afgelopen tien jaar leverde hij met CRM-adviesbureau Metrics & More een bijdrage aan klantgericht ondernemen. Sinds kort doet hij dat als partner in Crux Digital (marketing technology integrators). Begin jaren negentig wat Wil medeoprichter van MSP Associates, een CRM-adviesbureau van het eerste uur, bekend van de ‘Customer Marketing’- methode. Daarvoor was hij lid van de Raad van Bestuur van het destijds beursgenoteerde marktonderzoekbureau InterView Europa nv. Hij was in die functie verantwoordelijk voor Informatiesystemen & Productie. Hij was medeoprichter van CRM Associates NL- nu bekend als PvKO (Platform voor Klantgericht Ondernemen). Hij initieerde het wekelijkse radioprogramma De BNR Klantenshow. Enkele jaren becommentarieerde hij als co-host de actualiteit rondom klantgericht ondernemen. Als hoofddocent van de CRM-Leergangen van Beeckestijn Business School draagt hij zijn kennis en ervaring over aan de nieuwe generatie marketing-, sales- en serviceprofessionals.

Andere boeken door Wil Wurtz

Inhoudsopgave

Woord vooraf

1. Klantenbinding door de jaren heen
2. Retentie, loyaliteit en klantenketening
3. Retentie en loyaliteit beïnvloeden
4. Voorbeelden van retentie- en loyaliteitsprogramma's
5. Het opzetten van retentie- en loyaliteitsprogramma's
6. Tot slot: kwaliteit en klantenbinding
7. Literatuur

Managementboek Top 100

Rubrieken

    Personen

      Trefwoorden

        Retentie- en loyaliteitsprogramma's