Nieuwe Nederlanders
Etnomarketing voor diversiteitbeleid
Gebonden Nederlands 2001 9789014072043Samenvatting
De Nieuwe Nederlanders, en dan met name de Turken, Marokkanen, Surinamers en Antillianen krijgen meer aandacht van marketeers en beleidsmakers. Des te opvallender is dat het productaanbod en de productbenadering nog steeds niet zijn afgestemd op deze omvangrijke en (relatief) draagkrachtige groep. In 'Nieuwe Nederlanders, etnomarketing voor diversiteitbeleid concluderen Verheggen en Spangenberg de conclusie dat te veel Nederlandse beleidsmakers te zelfgenoegzaam denken dat het wel goed zit met het diversiteitbeleid. In feite is er echter nog steeds te weinig sprake van een integrale doelgroepbenadering.
De auteurs geven over dit onderwerp een analyse van recente ontwikkelingen en gaan specifiek in op d relatie tussen normen en waarden van Turken, Marokkanen, Surinamers en Antillianen, en hun tijdsbesteding, media- en bestedingsgedrag.
'Nieuwe Nederlanders, etnomarketing voor diversiteitbeleid' geeft aan waar ontwikkelingen vandaan komen en waar kansen liggen voor de toekomst. In een heldere schrijfstijl zet dit praktische naslagwerk de (marketing)manager en beleidsmaker op een creatieve manier aan het denken over etnomarketing en diversiteitbeleid.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Deel 1 - Feiten, cijfers en kansen
Inleiding
1. Feiten en cijfers
2. Culturele achtergronden
3. Onderwijs en arbeidsmarkt
4. Bestedingen
5. Mediagebruik en Communicatie
6. Wonen
7. Vrijetijdsbesteding
8. Gezondheid
Deel 2 - Een visie op communicatie en voorbeelden uit de praktijk
9. Naar een multiculturele delta
10. Voorbeelden uit de praktijk
Slotwoord
Literatuurlijst
Register
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan