,

Nieuwe Nederlanders

Etnomarketing voor diversiteitbeleid

Gebonden Nederlands 2001 9789014072043
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

De Nieuwe Nederlanders, en dan met name de Turken, Marokkanen, Surinamers en Antillianen krijgen meer aandacht van marketeers en beleidsmakers. Des te opvallender is dat het productaanbod en de productbenadering nog steeds niet zijn afgestemd op deze omvangrijke en (relatief) draagkrachtige groep. In 'Nieuwe Nederlanders, etnomarketing voor diversiteitbeleid concluderen Verheggen en Spangenberg de conclusie dat te veel Nederlandse beleidsmakers te zelfgenoegzaam denken dat het wel goed zit met het diversiteitbeleid. In feite is er echter nog steeds te weinig sprake van een integrale doelgroepbenadering.
De auteurs geven over dit onderwerp een analyse van recente ontwikkelingen en gaan specifiek in op d relatie tussen normen en waarden van Turken, Marokkanen, Surinamers en Antillianen, en hun tijdsbesteding, media- en bestedingsgedrag.
'Nieuwe Nederlanders, etnomarketing voor diversiteitbeleid' geeft aan waar ontwikkelingen vandaan komen en waar kansen liggen voor de toekomst. In een heldere schrijfstijl zet dit praktische naslagwerk de (marketing)manager en beleidsmaker op een creatieve manier aan het denken over etnomarketing en diversiteitbeleid.

Specificaties

ISBN13:9789014072043
Trefwoorden:etnomarketing
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:244
Druk:0
Hoofdrubriek:Marketing

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Inhoudsopgave

Voorwoord

Deel 1 - Feiten, cijfers en kansen

Inleiding

1. Feiten en cijfers
2. Culturele achtergronden
3. Onderwijs en arbeidsmarkt
4. Bestedingen
5. Mediagebruik en Communicatie
6. Wonen
7. Vrijetijdsbesteding
8. Gezondheid

Deel 2 - Een visie op communicatie en voorbeelden uit de praktijk

9. Naar een multiculturele delta
10. Voorbeelden uit de praktijk

Slotwoord

Literatuurlijst

Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

    Personen

      Trefwoorden

        Nieuwe Nederlanders