, , e.a.

360°-Feedback als 'eye-opener'

Ingenaaid Nederlands 1997 9789026727139
Voormalig top 100Totaal 33 dagen
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

360 graden feedback is een nieuw verschijnsel in Nederland. Het is een manier van informatie verzamelen over het functioneren van een medewerker, waarbij niet alleen de direct leidinggevende betrokken is, maar ook een aantal personen rondom deze medewerker (vandaar de naam 360 graden feedback). 360 graden feedback wordt onder meer gebruikt voor de persoonlijke ontwikkeling van individuen en teams, het oplossen van conflicten, het verbeteren van de klantgerichtheid, het meten van effecten van trainingen en het beoordelen van het functioneren van medewerkers. In dit boek wordt de methode 360 graden feedback beschreven. Vijf auteurs uit verschillende ondernemingen (Siemens, Belastingdienst, Xerox, IBM en GE Plastics) schrijven over hun praktijkervaringen met de 360 graden feedback. Hun ervaringen met doelstellingen, spelregels, stappenplannen, formulieren, resultaten en valkuilen geven dit boek een praktische diepgang.

Specificaties

ISBN13:9789026727139
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:148
Druk:0

Lezersrecensies

2.5 van de 5
4 stemmen
0
0
3
0
1

Over Jacco van den Berg

Jacco van den Berg, bedrijfseconoom, is van mening dat focus op sterke punten, het vergroten van het werkplezier, het aanboren van energiebronnen en autonomie bijdragen aan de prestaties en de ontwikkeling van medewerkers en de groei en bloei van organisaties. Al bijna dertig jaar ondersteunt Van den Berg Training & Advies organisaties bij het ontwikkelen van hun leidinggevenden waarbij het voeren van gesprekken (selectie-, ziekteverzuim-, beoordelings-, coachings-, correctiegesprekken, et cetera) centraal staat. Over deze onderwerpen heeft hij e-learningsmodules, webinars en podcasts ontwikkeld. Hij is specialist op het gebied van de ontwikkeling en implementatie van meer eigentijdse gesprekkenaanpakken (Het Nieuwe Beoordelen, Het Goede Gesprek) en is een veelgevraagd spreker over dit onderwerp op congressen. Jacco is auteur van meer dan dertig boeken waaronder Het Prestatiemenu, Handboek Werving en Selectie, Het Coachingsalfabet, Overspoeld door schaarste, Professioneel coachen, POP in Nederland en Ondernemersboegbeelden. Hij schrijft regelmatig artikelen voor PW. en plaatst blogs op zijn LinkedIn-profiel.

Andere boeken door Jacco van den Berg

Over Loek van den Broek

Loek van den Broek is opgegroeid in het HR-vak. Hij was directeur van Van den Broek & Partners en heeft nu een eigen advies- en trainingsbureau met opleidingen voor managers en HR-medewerkers. Dit is zijn zestiende boek over het HR-vak. Hij spreekt regelmatig op congressen.

Andere boeken door Loek van den Broek

Inhoudsopgave

Voorwoord

1. Beoordelen en functioneringsgesprekken: de voorlopers van 360 graden feedback
2. 360 graden feedback
3. De ontwikkeling van 360 graden feedback als eye-opener
4. Constructieve feedback geven
5. De wijze van invoering van 360 graden feedback
6. GE Plastics en 360 graden
7. IBM: beoordelen en ontwikkelen van 360 graden feedback
8. Xerox: feedback geven en nemen
9. Siemens Nederland: de beoordeling van leidinggevenden
10. 360 graden feedback voor het management van de Belastingdienst

Slotwoord
Literatuur
Over de auteurs

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        360°-Feedback als 'eye-opener'