Gesprekstechniek
Paperback Nederlands 2003 1e druk 9789031312283Samenvatting
Uniek handboek voor het verwerven van communicatieve vaardigheden. Behalve een schat aan systematische kennis biedt het een samenhangend pakket van oefenmateriaal voor een groot aantal communicatieve situaties.
Inhoud: Advisering / Het vrije-attitude-interview / Dilemma-counseling / Discipline en agressie / Het beoordelings- en functioneringsgesprek / Integratieve besluitvorming / Intergroepsconflict / Interpersoonlijk conflict, Macht en invloed / Presentatietechniek / Het slechtnieuwsgesprek.
Door middel van oefeningen, cases en rollenspelen en het reflecteren daarop wordt de lezer vertrouwd gemaakt met de techniek van gespreksvoering. In deze tweede druk wordt de informatie in kleinere compacte eenheden aangeboden. Feedbacktechnieken worden aangescherpt en het gebruik van het histogram als feedbackinstrument is een sprong voorwaarts. Het functioneringsgesprek wordt verder uitgewerkt; een aanwinst hierbij is de allergiemethode. Daarnaast is nieuwe informatie over het gebruik van het slechtnieuwsgesprek in de zaken- en ziekenhuiswereld opgenomen.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
2. Het niet vrije attitude interview
3. Dilemma-counseling
4. Discipline en agressie
5. Het beoordelings- en functioneringsgesprek
6. Integratieve besluitvorming
7. Intergroepsconflict
8. Interpersoonlijk conflict
9. Macht en invloed
10. Presentatietechniek
11. Het slecht-nieuwsgesprek
Literatuur
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan