VOORDEEL - 74% korting
,

Sportmarketing (2e druk 2010)

Ingenaaid Nederlands 2010 2e druk 9789043018524
Dit product is niet leverbaar
VOORDEEL - 74% korting

Samenvatting

Sportmarketing is een relatief jong vakgebied dat een steeds grotere rol is gaan spelen in de sportwereld. Het marketingperspectief is goed toepasbaar op de specifieke cultuur, structuur en dynamiek van de sportmarkt. Sportorganisaties worden vaker marktgericht vormgegeven en het marktgericht denken doet daarbij recht aan de veranderende behoeften van de sportconsument.

Sportmarketing is geschreven vanuit een strategisch marketingperspectief dat als basis dient voor een strategisch marketingplan. In vier delen komen achtereenvolgens de sportmarkt, strategieontwikkeling, strategie-uitwerking en sponsoring aan bod.

In deze tweede editie is meer aandacht voor de uitvoering van de theorie in de praktijk. Aan de hand van voorbeeldkaders krijgen studenten inzicht in de dagelijkse praktijk van sportmarketing en in de vaardigheden die ze hebben verworven. Daarnaast is een hoofdstuk toegevoegd over segmenteren, de doelgroep bepalen en positioneren.

Robert Kok heeft jarenlange ervaring als hogeschooldocent Sportmarketing en Sportsponsoring. Daarnaast is hij actief als strategisch consultant bij een sport

Specificaties

ISBN13:9789043018524
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:340
Druk:2
Hoofdrubriek:Marketing

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Robert Kok

Robert Kok heeft jarenlange ervaring als hogeschooldocent Sportmarketing en Sportsponsoring binnen de opleiding SPECO Sportmarketing van Fontys Econo­mische Hogeschool Tilburg. Daarnaast is hij actief als strategisch consultant binnen de sportmarketing en sportsponsoring.

Andere boeken door Robert Kok

Over Jolanda Colijn

Jolanda Colijn heeft jarenlange ervaring als hogeschooldocent sportmarketing. Daarnaast vervult zij verschillende functies binnen de sportmarkt zowel aan de profit- als de not-for-profitkant. Haar belangrijkste drijfveer blijft de passie voor sport.

Andere boeken door Jolanda Colijn

Inhoudsopgave

Voorwoord
Inleiding
Dankwoord

1. Inleiding in de sportmarketing

Deel I De sportmarkt vanuit de aanbodkant en de vraagkant
2. De sportmarkt
3. De sportconsument

Deel II Strategische analyse
4. Exterme analyse
5. Interne analyse
6. Het formuleren van strategische mogelijkheden
7. Segmenteren, doelgroepbepaling en positioneren

Deel III Het tactische plan
8. Sportproductbeslissingen
9. Prijsbeslissingen
10. Distributiebeslissingen
11. Marketingcommunicatie
12. Marketingcommunicatie-instrumenten

Deel IV Sponsoring
13. Sponsoring

noten
Index

Managementboek Top 100

Rubrieken

    Personen

      Trefwoorden

        Sportmarketing (2e druk 2010)