


Robert Kok heeft jarenlange ervaring als hogeschooldocent Sportmarketing en Sportsponsoring binnen de opleiding SPECO Sportmarketing van Fontys Economische Hogeschool Tilburg.
Meer over de auteursSportmarketing (2e druk 2010)
Ingenaaid Nederlands 2010 2e druk 9789043018524Samenvatting
Sportmarketing is een relatief jong vakgebied dat een steeds grotere rol is gaan spelen in de sportwereld. Het marketingperspectief is goed toepasbaar op de specifieke cultuur, structuur en dynamiek van de sportmarkt. Sportorganisaties worden vaker marktgericht vormgegeven en het marktgericht denken doet daarbij recht aan de veranderende behoeften van de sportconsument.
Sportmarketing is geschreven vanuit een strategisch marketingperspectief dat als basis dient voor een strategisch marketingplan. In vier delen komen achtereenvolgens de sportmarkt, strategieontwikkeling, strategie-uitwerking en sponsoring aan bod.
In deze tweede editie is meer aandacht voor de uitvoering van de theorie in de praktijk. Aan de hand van voorbeeldkaders krijgen studenten inzicht in de dagelijkse praktijk van sportmarketing en in de vaardigheden die ze hebben verworven. Daarnaast is een hoofdstuk toegevoegd over segmenteren, de doelgroep bepalen en positioneren.
Robert Kok heeft jarenlange ervaring als hogeschooldocent Sportmarketing en Sportsponsoring. Daarnaast is hij actief als strategisch consultant bij een sport
Specificaties
Lezersrecensies
Over Jolanda Colijn
Inhoudsopgave
Inleiding
Dankwoord
1. Inleiding in de sportmarketing
Deel I De sportmarkt vanuit de aanbodkant en de vraagkant
2. De sportmarkt
3. De sportconsument
Deel II Strategische analyse
4. Exterme analyse
5. Interne analyse
6. Het formuleren van strategische mogelijkheden
7. Segmenteren, doelgroepbepaling en positioneren
Deel III Het tactische plan
8. Sportproductbeslissingen
9. Prijsbeslissingen
10. Distributiebeslissingen
11. Marketingcommunicatie
12. Marketingcommunicatie-instrumenten
Deel IV Sponsoring
13. Sponsoring
noten
Index
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan