


Prof. dr. Arie Buijs is als hoogleraar Bedrijfseconomie verbonden aan de Utrecht School of Economics van de Universiteit Utrecht.
Meer over de auteursFabeltjes over beleggen
Borrelpraat en tegeltjeswijsheden nader bekeken
Gebonden Nederlands 2008 1e druk 9789047000853Samenvatting
Soms gaat het goed op de beurs en soms gaat het slecht. Maar vooral als het een tijdje goed gaat, merkt u dat om u heen. Dan levert beleggen in aandelen heel wat gespreksstof op voor verjaardagen, feestjes en recepties. U hoort dan verhalen van beleggers die trots zijn op hun successen. Vaak hebben ze een uitgesproken mening over hun eigen beleggingsstrategie. De adviezen vliegen u om de oren. 'Je bent gek als je je geld op de bank zet, aandelen leveren altijd een hoger rendement op' en 'Bij een ipo moet je altijd voor veel aandelen intekenen, want dat gaat eigenlijk nooit fout'. Ook hoort u: 'Na een aandelensplitsing kun je rekenen op een koersstijging' en dan zijn er nog verhalen over beleggingen in tropische oorden die een gegarandeerd hoog rendement opleveren.
Arie Buijs en Dirk Gerritsen nemen in 'Fabeltjes over beleggen' een aantal van die gevestigde meningen onder de loep. Niet door er meteen een eigen standpunt tegenover te zetten, maar door de theorie uit te leggen en te kijken naar de praktijk. Gewoon rekenen met koersen en rendementen. Dit boek scheidt de fabeltjes van de feiten, en die kennis zal pas echt gewaardeerd worden tijdens de borrelpraat.
Specificaties
Lezersrecensies
Over Dirk Gerritsen
Inhoudsopgave
Geen fabeltjes maar feiten
1. Allemaal de markt verslaan
2. Een nieuw begin
3. Meer is beter?
4. Is inkoop duurkoop?
5. Uit de index, uit de gratie?
6. In de hoogste versnelling
7. Vastgoed is vast goed!
8. Goud is goud
9. Speciale aanbiedingen
10. Afsluiting
Verantwoording
Register
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan