


Gerald Zaltman is hoogleraar Marketing aan Harvard Business School en lid van het interdisciplinaire Initiatief Geest, Hersenen en Gedrag.
Meer over de auteursMarketing Metaforia
Wat metaforen onthullen over de onbewuste keuzes van consumenten
Paperback Nederlands 2009 1e druk 9789047001157Samenvatting
'Marketing metaforia' biedt nieuwe en essentiële inzichten voor marketeers. Dit boek gaat verder in op de kracht van metaforen uit Zaltmans eerste boek 'Hoe consumenten denken'. De auteurs onthullen zeven primaire symbolen die in ons onderbewustzijn verankerd liggen en in hoge mate bepalen wat we denken en doen: de 'diepe metaforen'. Als u eenmaal weet hoe deze metaforen de psyche van consumenten beïnvloeden, kunt u daar als marketeer uw voordeel mee doen.
Dit boek zal u ervan overtuigen dat alles wat u denkt en doet wordt beïnvloed door uw onderbewustzijn en geeft u tevens toegang tot de diepere lagen van de menselijke psyche. 's Werelds beroemdste organisaties, maar ook kleinere bedrijven, non-profitorganisaties en maatschappelijke instellingen hebben diepe metaforen al succesvol ingezet om hun marketing te verbeteren.
Specificaties
Lezersrecensies
Over Lindsay Zaltman
Inhoudsopgave
1. Diepgaand denken
2. De basis van diepe metaforen
3. Balans
4. Transformatie
5. Reizen
6. Container
7. Verbinding
8. Hulpbron
9. Controle
10. Diepe metaforen aan het werk
Noten
Dankbetuiging
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan