Portals. Handboek voor het plannen en ontwerpen van de bedrijfsportal
Paperback Nederlands 2006 1e druk 9789052615479Samenvatting
Bedrijven maken steeds meer vaker gebruik van portals. Op die manier kunnen zij hun stakeholders juiste, relevante en gepersonaliseerde informatie aanbieden in een webgebaseerde omgeving. Bovendien wordt het verwerven, bedienen en behouden van klanten gestroomlijnd en gaan bedrijven effectiever om met productie en verkoop.
'Portals. Handboek voor het plannen en ontwerpen van de bedrijfsportal' gaat in op de ontwerpprincipes van bedrijfsportals. De insteek van het boek is zeer concreet. Naast een uitgebreide uiteenzetting van de voordelen en achtergronden van portals, wordt de lezer meegevoerd aan de hand van een bewezen stappenplan. Het doorlopen van de tien stappen biedt de garantie voor een volledig en goed doordacht portalontwerp. Door middel van illustraties wordt een en ander zichtbaar en duidelijk. Aansprekende bedrijven zoals NS, KLM en HEMA, vertellen hoe zij al gebruik maakten van de genoemde ontwerpprincipes.
'Portals: Handboek voor het plannen en ontwerpen van de bedrijfsportal' is uitdrukkelijk geen technisch boek. Het boek biedt een ruime inkijk in de mogelijkheden van de portal, die letterlijk wegen en deuren opent. Het boek is bedoeld voor beslissers, managers en consultants en allen die overwegen om een portal in te voeren of hiermee al bezig zijn.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1. De portal
2. Het Portal Strategie Model
3. Het Portal Strategie Model nader bekeken
4. De aanpak
5. Het portalplan
6. Architectloosheid is de kracht van de kathedraal
Bijlage A: Portalbusinessplan
Dankbetuiging
Literatuur
Register
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan