VOORDEEL - 56% korting

Merken maken de man

Maatschappij, media en marketing

Gebonden Nederlands 2007 1e druk 9789055944613
Niet leverbaar.
VOORDEEL - 56% korting

Samenvatting

Wat zijn de drijfveren en de factoren die het gedrag van de man (latent) beïnvloeden en soms zelfs lijken te dicteren? In Nederland staat onderzoek naar de moderne consumerende man in de schaduw van onderzoek naar de moderne consumerende vrouw. De laatste groep was voor onderzoekende partijen relevanter, omdat vrouwen de consumerende sekse vertegenwoordigden. Moderne mannen zijn echter bezig met een inhaalslag. Dat doet de commerciële belangstelling voor de man stijgen. De markt wil zijn aandeel in deze groeimarkt veilig stellen.

Om de moderne consumerende man te kunnen begrijpen, is inzicht in zijn profiel onontbeerlijk. De overweldigende aanwezigheid van media heeft streeftypes van mannelijkheid en mannelijke waarden geaccentueerd, ontwikkeld en versterkt. Onderzoek naar waarden en motivatie, merkvoorkeuren en analyses van specifieke en ambigue mannelijke terreinen kan dit inzichtelijk maken. Dat resulteert in een serie Nederlandse mantypen vanuit een nieuwe methodiek, die aansluit bij de tijdgeest. Deze inventarisatie leidt tevens tot een serie uitgangspunten die een leidraad vormen voor effectieve communicatie met de moderne Nederlandse consumerende man middels reclameboodschappen.

Nieuwe en klassieke inzichten, confronterende en verrassende redeneringen wisselen elkaar af in deze internationale mentaliteitsstudie langs cultuur, media, commercie en merken.

Specificaties

ISBN13:9789055944613
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:174
Uitgever:Scriptum
Druk:1
Verschijningsdatum:15-11-2007
Hoofdrubriek:Marketing

Lezersrecensies

4.5 van de 5
2 stemmen
1
1
0
0
0

Inhoudsopgave

Voorwoord
Inleiding

DEEL 1 De culturele relativiteit van mannelijkheid

Hoofdstuk 1 Cultuur als begrip en alledaagse werkelijkheid
Hoofdstuk 2 De invloed van de media op maakbaarheid van de samenleving

DEEL 2 Evolutie van het manbeeld

Hoofdstuk 3 Op zoek naar nieuwe mannelijkheid
Hoofdstuk 4 Leger
Hoofdstuk 5 Ruimtevaart
Hoofdstuk 6 Arbeid
Hoofdstuk 7 Sport
Hoofdstuk 8 Kerk
Hoofdstuk 9 Glamour en media
Hoofdstuk 10 Besluit

DEEL 3 De Nederlandse man

Hoofdstuk 11 Onderzoek naar de man
Hoofdstuk 12 De zes Nederlandse mantypen
Hoofdstuk 13 Mannen en merken
Hoofdstuk 14 Hoe reclame mannen verleidt

Literatuurlijst
Appendix

Managementboek Top 100

Rubrieken

    Personen

      Trefwoorden

        Merken maken de man