


Tijs van den Boomen (1960) studeerde bedrijfskunde aan de Technische Universiteit Eindhoven en begeleidde als zelfstandig adviseur jarenlang freelancers en startende bedrijven.
Meer over de auteursHandboek freelancen 2008/2009
Het #1 Freelanceboek in Nederland
Paperback Nederlands 2008 1e druk 9789057122620Samenvatting
Het 'Handboek Freelancen' is een gezaghebbende leidraad om een freelancepraktijk op te zetten of een bestaande praktijk verder te ontwikkelen. Het helpt u bijvoorbeeld om uw orderportefeuille door te lichten aan de hand van de drie p's: poen, pret en prestige. Elke opdracht moet op minstens één facet scoren.
De editie 2008/2009 van dit succesvolle handboek is geheel herzien en opnieuw vormgegeven. Het behandelt de meest recente fiscale voordelen voor freelancers, maar ook: acquisitie, adressen, auteursrecht, begroting, auto, boekhouding, briefing, BTW, cashflow, contracten, doelgroepen, factuur, financiering, groei, investeringen, markt, netwerken, offerte, pensioen, rechtsvorm, risico's, uitkering, verzekeringen, wanbetalers en zelfstandigheid.
Deze nieuwe editie is geheel geactualiseerd en bevat onder andere:
- een stappenplan voor de succesvolle aanvraag van een var-verklaring;
- ins en outs van de nieuwe personenvennootschap;
- geldbesparende adviezen voor de belastingaangifte in 2008 en 2009.
Specificaties
Lezersrecensies
Over Wilma van Hoeflaken
Inhoudsopgave
1. Het economisch tij
2. De freelancer
3. De markt
4. Klanten werven
5. Begroten
6. Erkenning als zelfstandige
7. Risico's afdekken
8. Belastingen
9. De Boekhouding
10. Rechtsvorm
11. De organisatie van het werk
12. Start
13. Toekomst
Checklists
Schema's
Adressen
Aanbevolen literatuur
Index
Over de auteurs
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan