Branding a Store

How to build successful retail brands in a changing marketplace

Gebonden Engels 2006 1e druk 9789063691226
Voormalig top 100Totaal 13 dagen
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

De noodzaak van branding groeit. De retailer die de moordende concurrentie het hoofd wil bieden, zal voor zijn winkel een sterk merk en een eigen identiteit moeten creëren. 'Branding a Store' vertelt op gestructureerde wijze hoe u van een winkel een sterk merk kunt maken. Retailspecialist Ko Floor vertaalt bijna 40 jaar retailervaring bij ketens als Albert Heijn, Bijenkort, Douglas, Etos, Gall & Gall, Gamma, Hünkemöller, Postbank, Schiphol en V&D in een overlevingsstrategie voor retailers en laat zien hoe u die strategie vorm geeft in een onderscheidende, uitnodigende winkel.

Voor zowel food als non-food in Europa en de Verenigde Staten worden de ingrediënten van een sterk merk stuk voor stuk doorgelicht. Assortiment, prijs, winkelgemak, store experience, merkpersoonlijkheid, winkeldesign, visual merchandising, reclame, personeel; de perfecte mix staat garant voor een duidelijke positionering, een onderscheidend karakter en een eenduidige communicatie.

'Branding a Store' is een mooi uitgevoerd boek vol praktische, steekhoudende tips over hoe retailers de 'battle of the brands' kunnen winnen; een boek waarmee niet alleen retailers, maar ook fabrikanten, reclamebureaus en retailopleidingen hun voordeel kunnen doen.

Specificaties

ISBN13:9789063691226
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:360
Druk:1
Verschijningsdatum:10-10-2006
Hoofdrubriek:Marketing

Lezersrecensies

4.0 van de 5
1 stem
0
1
0
0
0

Over Ko Floor

Ko Floor is marketingcommunicatiestrateeg en als consultant vooral actief in de retailbranche.

Andere boeken door Ko Floor

Inhoudsopgave

Foreword by Dick Boer, CEO Albert Heijn

Part 1: Retail brands
1. The store as a brand
2. Building a brand identity

Part 2: Retail brand positioning
3. Positioning the store
4. Positioning on range
5. Positioning on price
6. Positioning on convenience
7. Positioning on store experience

Part 3: Retail brand personality
8. Differentiating on brand personality

Part 4: Retail brand communications
9. Retail communication mix
10. Out-of-store communications: attracting customers
11. In-store communications: higher spend and loyalty

Part 5: The future
12. Forecast

References
Acknowledgements

Managementboek Top 100

Rubrieken

    Personen

      Trefwoorden

        Branding a Store