


Ko Floor is marketingcommunicatiestrateeg en als consultant vooral actief in de retailbranche.
Meer over Ko FloorBranding a Store
How to build successful retail brands in a changing marketplace
Gebonden Engels 2006 1e druk 9789063691226Samenvatting
De noodzaak van branding groeit. De retailer die de moordende concurrentie het hoofd wil bieden, zal voor zijn winkel een sterk merk en een eigen identiteit moeten creëren. 'Branding a Store' vertelt op gestructureerde wijze hoe u van een winkel een sterk merk kunt maken. Retailspecialist Ko Floor vertaalt bijna 40 jaar retailervaring bij ketens als Albert Heijn, Bijenkort, Douglas, Etos, Gall & Gall, Gamma, Hünkemöller, Postbank, Schiphol en V&D in een overlevingsstrategie voor retailers en laat zien hoe u die strategie vorm geeft in een onderscheidende, uitnodigende winkel.
Voor zowel food als non-food in Europa en de Verenigde Staten worden de ingrediënten van een sterk merk stuk voor stuk doorgelicht. Assortiment, prijs, winkelgemak, store experience, merkpersoonlijkheid, winkeldesign, visual merchandising, reclame, personeel; de perfecte mix staat garant voor een duidelijke positionering, een onderscheidend karakter en een eenduidige communicatie.
'Branding a Store' is een mooi uitgevoerd boek vol praktische, steekhoudende tips over hoe retailers de 'battle of the brands' kunnen winnen; een boek waarmee niet alleen retailers, maar ook fabrikanten, reclamebureaus en retailopleidingen hun voordeel kunnen doen.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Part 1: Retail brands
1. The store as a brand
2. Building a brand identity
Part 2: Retail brand positioning
3. Positioning the store
4. Positioning on range
5. Positioning on price
6. Positioning on convenience
7. Positioning on store experience
Part 3: Retail brand personality
8. Differentiating on brand personality
Part 4: Retail brand communications
9. Retail communication mix
10. Out-of-store communications: attracting customers
11. In-store communications: higher spend and loyalty
Part 5: The future
12. Forecast
References
Acknowledgements
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan