Handboek Freelance Ondernemen
Paperback Nederlands 2010 1e druk 9789074312431Samenvatting
Dit boek is bedoeld voor mensen die als freelancer (willen) werken/ondernemen. Naast praktische informatie over start en doorstart, het werven van klanten, netwerken, administratie, marketing en pr bevat dit handboek de nieuwste juridische en fiscale informatie voor freelancers.
De huidige economische situatie biedt grote kansen voor freelancers. Bedrijven nemen niet snel nieuwe mensen aan maar huren sneller extra capaciteit in. Wie zich nu als betrouwbare en goede freelancer weet te profileren zal een plaats op de markt kunnen verdienen. De laatste economische crisis heeft de boel weer aardig opgeschud, er zijn weer kansen en mogelijkheden voor goede freelancers. Wie zich nu kan onderscheiden, maakt meer kans op opdrachten. Stel je niet op als veredelde uitzendkracht maar noem jezelf ondernemer. Je zult dan ook als zodanig behandeld worden door opdrachtgevers. De freelancer die zich als ondernemer profileert en gedraagt krijgt meer respect en zal ook meer succes hebben.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
H2 Noem jezelf ondernemer, wordt ondernemer
H3 De start, werken of ondernemen?
H4 Informatie vinden
H5 De rechtsvorm.
H6 Automatiseren
H7 Markt en klanten
H8 Netwerken
H9 Briefing en offerte
H10 Kwaliteit, zeg wat je doet; doe wat je zegt; bewijs dat je doet wat je zegt
H11 Communicatie
H12 Tijd, timemanagement
H13 Klanten, krijgen en houden
H14 Klanten houden
H15 Administratie
H16 Tarieven
H17 Ondernemen en de belasting
H18 Contracten & Algemene voorwaarden
H19 Auteursrecht
H20 Groei
H21 Aansprakelijkheid & verzekeringen
H22 Beroepsverenigingen en Registers
H23 Pensioen
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan