Beleveniseconomie
Aflevering 9
Luisterboek Nederlands 2008 1e druk 9789077387559Samenvatting
De beleveniseconomie is niet nieuw, zij is net zo oud als het oudste beroep van de wereld. De Grieken en Romeinen wisten heel goed hoe ze geld konden verdienen aan 'experiences'. En Alvin Toffler schreef al in 1970 dat in situaties van schaarste mensen zich bezighouden met het vervullen van de eerste materiële levensbehoeften. Maar in de huidige welvarende omstandigheden passen we de economie aan onze nieuwe menselijke behoeften aan. Het gaat dan om behoeften die op een ander niveau liggen.
In deze aflevering van De Marketingbox wordt ingegaan op de betekenis van de beleveniseconomie, over de kansen die dit bedrijven biedt, en hoe bedrijven daar succesvol op in kunnen spelen.
U hoort hoe het denken over de beleveniseconomie zich heeft ontwikkeld binnen de bedrijfskunde. En hoe de mens zich verhoudt tot zijn sociale omgeving en wat voor hem of haar betekenisvolle belevenissen zijn. Tot slot hoort u hoe organisaties in kunnen spelen op de beleveniseconomie. Welke businessmodellen passen hier bij? Hoe kunt u belevenissen faciliteren of zelfs laten ontstaan.
Na beluistering van deze aflevering weet u wat de beleveniseconomie precies inhoudt en welke rol u in deze economie kunt spelen. Bovendien kunt u deze rol praktisch en succesvol invullen.
De auteurs van deze aflevering zijn Ed Peelen (ICSB en European Centre for the Experience Economy), Albert Boswijk en Thomas Thijssen (beiden werkzaam bij het European Centre for the Experience Economy).
Speelduur ± 60 minuten
Specificaties
Lezersrecensies
Over Albert Boswijk
Inhoudsopgave
2. De ontwikkeling van de beleveniseconomie
3. Wat gebeurt er bij een betekenisvolle ervaring?
4. Waar gaan de belevenissen plaatsvinden?
5. Wat houdt de betekenisvolle belevenis in?
6. Hoe geeft u invulling aan de co-creatie?
7. Joie de Vivre
8. Samenvatting en afsluiting
Anderen die dit luisterboek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan