, , e.a.

Beleveniseconomie

Aflevering 9

Luisterboek Nederlands 2008 1e druk 9789077387559
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

De beleveniseconomie is niet nieuw, zij is net zo oud als het oudste beroep van de wereld. De Grieken en Romeinen wisten heel goed hoe ze geld konden verdienen aan 'experiences'. En Alvin Toffler schreef al in 1970 dat in situaties van schaarste mensen zich bezighouden met het vervullen van de eerste materiële levensbehoeften. Maar in de huidige welvarende omstandigheden passen we de economie aan onze nieuwe menselijke behoeften aan. Het gaat dan om behoeften die op een ander niveau liggen.

In deze aflevering van De Marketingbox wordt ingegaan op de betekenis van de beleveniseconomie, over de kansen die dit bedrijven biedt, en hoe bedrijven daar succesvol op in kunnen spelen.

U hoort hoe het denken over de beleveniseconomie zich heeft ontwikkeld binnen de bedrijfskunde. En hoe de mens zich verhoudt tot zijn sociale omgeving en wat voor hem of haar betekenisvolle belevenissen zijn. Tot slot hoort u hoe organisaties in kunnen spelen op de beleveniseconomie. Welke businessmodellen passen hier bij? Hoe kunt u belevenissen faciliteren of zelfs laten ontstaan.

Na beluistering van deze aflevering weet u wat de beleveniseconomie precies inhoudt en welke rol u in deze economie kunt spelen. Bovendien kunt u deze rol praktisch en succesvol invullen.

De auteurs van deze aflevering zijn Ed Peelen (ICSB en European Centre for the Experience Economy), Albert Boswijk en Thomas Thijssen (beiden werkzaam bij het European Centre for the Experience Economy).

Speelduur ± 60 minuten

Specificaties

ISBN13:9789077387559
Taal:Nederlands
Bindwijze:luisterboek
Aantal pagina's:60
Druk:1
Verschijningsdatum:13-11-2008
Hoofdrubriek:Marketing

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Ed Peelen

Prof. Dr. Ed Peelen is hoogleraar Direct Marketing/CRM op Business Universiteit Nyenrode en partner van het Rotterdamse adviesbureau ICSB Marketing en Strategie. Hij heeft bedrijfseconomie gestudeerd aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en heeft zich na zijn studie onder andere gespecialiseerd in relatie- en direct marketing, op welke onderwerpen hij in 1989 is gepromoveerd. Over dit en andere marketingonderwerpen heeft hij diverse adviesprojecten geleid en uitgevoerd alsmede in-company programma's verzorgd en georganiseerd. Van zijn hand verschenen ruim vijftien boeken en een groot aantal artikelen in nationale en internationale tijdschriften. Op veel conferenties heeft hij opgetreden als spreker of dagvoorzitter.

Andere boeken door Ed Peelen

Over Albert Boswijk

Albert Boswijk is directeur van the European Centre for the Experience Economy, verbonden aan de de Universiteit van Amsterdam, PrimaVera Research. Hij is als organisatieadviseur/change agent gespecialiseerd op de gebeiden van leiderschap en teamontwikkeling, visie en strategieontwikkeling, businessinnovatie, competentie- en performancemanagement. Hij houdt hij zich specifiek bezig met de begeleiding van diepgaande veranderingsprocessen en innovaties in organisaties. De werkzaamheden bewegen zich hoofdzakelijk op het niveau van Raden van Bestuur en directieteams. Boswijk coacht deze teams om diepgaande veranderingsprocessen te helpen implementeren en teams en leidinggevenden effectiever te laten opereren in hun organisatie. Daarnaast ontwikkelde hij diverse management development programma's, waaronder de TUI academy in samenwerking met de Universiteit van Amsterdam (Stichting Informatie en Management). Boswijk studeerde Andragologie aan de UvA.

Andere boeken door Albert Boswijk

Inhoudsopgave

1. Inleiding
2. De ontwikkeling van de beleveniseconomie
3. Wat gebeurt er bij een betekenisvolle ervaring?
4. Waar gaan de belevenissen plaatsvinden?
5. Wat houdt de betekenisvolle belevenis in?
6. Hoe geeft u invulling aan de co-creatie?
7. Joie de Vivre
8. Samenvatting en afsluiting

Managementboek Top 100

Rubrieken

    Personen

      Trefwoorden

        Beleveniseconomie