Financiering van Franchiseformules
Paperback Nederlands 2010 1e druk 9789080726987Samenvatting
Franchise moet worden gezien als een vorm van samenwerking tussen zelfstandige ondernemers, waarbij juridische en financiële / bedrijfseconomische aspecten, evenals marketing en HRM-aspecten een belangrijke rol spelen.
Over de juridische kant van franchising wordt regelmatig gepubliceerd. Over de financiële / bedrijfseconomische aspecten verscheen in 2007 het boek 'Franchise en Finance' (thans al in de 3e druk).
In 2008 werd het boek 'Franchise en Marketing' uitgegeven (thans in 2de druk).
In 2009 is het boek 'Franchise en Human Resource Management' verschenen (thans 2de druk).
In april 2010 kwam het boek 'Franchise, Soft of Hard' uit. Voor u ligt nu het boek 'Financiering van Franchiseformules' Dit vijfde boek uit de Tom Vervoort Serie gaat in op het financieren door de franchisegever van zijn concept / formule en op het financieren door de franchisenemers van hun onderneming. De financieringsproblematiek wordt bekeken vanuit bancaire wereld, de praktijk en door een juridische / bedrijfseconomische bril. Dit boek is een must voor eenieder die betrokken raakt bij het opzetten en uitrollen van een franchiseformule.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Voorwoord
Hoofdstuk 1 Financiering algemeen
Hoofdstuk 2 Bankfinanciering en zekerheden
Hoofdstuk 3 Financieel beheer, de toenemende rol van de franchisegever
Hoofdstuk 4 Aansprakelijkheid voor schulden fiscaal bezien
Hoofdstuk 5 Door centrale betaling optimale efficiency en zekerheid in de keten
Hoofdstuk 6 De verschillende vormen van zekerheden
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan