

Francine ten Hoedt is conflictkundige en heeft sinds 1999 een eigen bedrijf, Hat Trick consultancy. Ze bemiddelt, coacht, traint en adviseert. Daarnaast is ze auteur van diverse boeken en artikelen op het gebied van mediation, conflictcoaching en communicatie en ontwikkelaar van leergangen, workshops en multimediamateriaal voor conflictbemiddelaars en coaches.
Meer over Francine ten HoedtSenseS, hét zintuigenspel
Spel (h) Nederlands 2009 1e druk 9789460800023Samenvatting
Via uw zintuigen leert u. Sommige mensen zien het licht als u een plaatje schetst (visuele leerstijl), anderen begrijpen het als ze u horen praten (auditieve leerstijl). En dan zijn er mensen die leren door te doen, te voelen, te proeven of te ruiken (kinestetische leerstijl).
De meeste mensen hebben een voorkeursstijl en gebruiken die altijd, ook als ze met iemand communiceren die diezelfde stijl niet heeft. U kunt zich voorstellen wat er dan gebeurt: ze begrijpen elkaar niet. Iemand die leert en communiceert met gebruik van zijn ogen, valt in slaap bij een lang verhaal. Iemand die moet voelen of doen om te begrijpen, kijkt naar een plaatje en ziet weinig of niets.
U kunt leren om in al die verschillende stijlen te communiceren en daarvoor is 'SenseS, het zintuigenspel'. Vragen en opdrachten om een van uw zintuigen in te zetten, zodat u zich bewust wordt van uw eigen zintuigelijke leer- en communicatiestijl en die van uw spelgenoten.
Ieder spel bevat veertig vragen of opdrachten voor de leerstijlen: zien, horen, voelen, ruiken en proeven en levert gegarandeerd veel plezier.
Specificaties
Lezersrecensies
Anderen die dit spel kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan