Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
Geboekstaafd - De top 3 van Madeleine Boerma geboekstaafd
29 februari 2016 | Nienke van Oeveren

Drs. Madeleine Boerma is 15 jaar zelfstandig ondernemer. Ze combineert persoonlijk en professioneel met zakelijk en zingeving en kent het spanningsveld van een droom willen realiseren en een inkomen moeten genereren. Ze heeft jarenlange ervaring met persoonlijke ontwikkeling en is internationaal ICT-projectmanager, businesscoach en spreker. Ze vertelt over haar favoriete boeken.

1 Kruistocht in spijkerbroek

Thea Beckman

‘Een verpletterende indruk heeft dit boek op me gemaakt. In mijn middelbare schooltijd heb ik het wel vijftien keer gelezen. Dolf doet mee aan een tijdreisexperiment en belandt in een kinderkruistocht. Het bijzondere is dat hij zich staande houdt door trouw te zijn aan zichzelf; hij volgt zijn gevoel, gaat relaties aan en is trouw aan die relaties. Ik heb veel gereisd, internationaal gewerkt en ben betrokken bij veel netwerken. Je hebt altijd met verschillende agenda’s te maken. Met de principes van bijvoorbeeld deep democracy probeer ik alle waarden en invalshoeken mee te nemen zodat er openheid is en we er samen uitkomen.’

2 Het doel

Eliyahu Goldrath

‘Een senior manager gaf me Het doel toen ik internationaal procesmanager was. Deze roman over de zakenwereld beschrijft de menselijkheid van de hoofdpersoon; Alex wordt boos, staat onder druk, stelt vragen en treedt buiten de regels. Hij blijft trouw aan zijn intuïtie, analyseert en werkt samen met anderen. Dit is het eerste managementboek dat echt indruk maakte. Het past goed bij de rode draad in mijn leven: volg je hart, durf het avontuur aan te gaan, zoek de weak spots en fiks die!’

 

3 The Crash Course

Chris Martenson

‘In The Crash Course voert Chris Martenson een kraakhelder betoog dat we duurzamer moeten leven en ondernemen. We hebben geen keus. Als we niets doen, crashen we ergens. Martenson combineert wetenschap met ondernemerschap en komt gelukkig ook met oplossingen. Bedrijven moeten veel meer kijken naar hun toegevoegde waarde voor het geheel in plaats van alleen winstmaximalisatie. De top van het bedrijfsleven kan daarin het verschil maken.’

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden