Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
PIM Marketing Literatuur Prijs 2018 voor Doet marketing ertoe? prijzen
29 november 2018 | Justin van Lopik

Doet marketing ertoe? van Ruud Frambach is verkozen tot het beste marketingboek van 2018. De ‘PIM Marketing Literatuur Prijs’ is dit jaar voor de 16e keer uitgereikt.

Tijdens de drukbezochte presentatie in de Jaarbeurs in Utrecht, waar de genomineerde auteurs van de beste marketingboeken van 2018 een toelichting gaven op hun publicaties, mochten Guy van Liemt en Gert Koot de award voor het ‘Beste Marketing Studieboek 2018’ in ontvangst nemen voor hun boekwerk Marketingcommunicatie in 14 stappen.

Top 3 marketingboeken 2018 In een eerder stadium had de jury uit meer dan 40 marketingboeken al 12 boeken geselecteerd die het predicaat ‘nominatie’ voor de ‘PIM Marketing Literatuur Prijs 2018’, dé marketingliteratuurprijs van Nederland, hadden verdiend. Uit die shortlist zijn uiteindelijk 3 boeken gekozen. Dat zijn in alfabetische volgorde:
• Content! – Antal de Waij (Van Duuren Management)
• Customers the day after tomorrowSteven Van Belleghem (LannooCampus, Van Duuren Management)
• Doet marketing ertoe? – Ruud Frambach (Boom Uitgevers Amsterdam)

Nieuw marketingvakmanschap 'We zijn vanavond getuige geweest van nieuw marketingvakmanschap', stelde juryvoorzitter Hans Molenaar. 'Alle genomineerden behandelen, vanuit een onderbouwde visie en kennis, hoe marketing meer impact krijgt voor allerlei soorten organisaties en allerlei typen vraagstukken van commerciële aard. Deze vakmensen hebben de moeite genomen – naast hun enorm drukke werkzaamheden – hun visie, mening en ervaring op schrift te stellen en een discussie aan te gaan om marketeers te helpen het vak nog beter uit te oefenen. Dit verdient veel respect en lof.'

Shortlist PIM Marketing Literatuur Prijs 2018 nieuws
18 oktober 2018 | Karin de Zwaan

Het Platform Innovatie in Marketing (PIM) heeft de genomineerden voor de Marketing Literatuur Prijs 2018 bekend gemaakt. Met deze prijs wil het kennisnetwerk de vernieuwing in het Nederlandse marketingvakgebied stimuleren.

Uit een longlist van meer dan 40 marketingboeken zijn er 12 op de shortlist gezet.

Dit zijn de genomineerden:

- Marketing voor de Madmen van morgen - Wim Vermeulen (LannooCampus)
- Klantgericht leiderschap - Sydney Brouwer (Van Duuren Management)
- Doet marketing ertoe? - Ruud Frambach (Boom Uitgevers Amsterdam)
Customers the day after tomorrow - Steven Van Belleghem (LannooCampus, Van Duuren Management)
- Werken met profielen en persona's - Boudewijn Bugter & Natanja de Bruin (Van Duuren Management)
- Community marketing - Stephanie Duval & Nele Pieters (Pelckmans Pro)
Marketingcommunicatie in 14 stappen - Guy van Liemt & Gert Koot (Noordhoff Uitgevers)
- Content! - Antal de Waij (Van Duuren Management)
- Humanification - Christian Kromme (Christian Kromme)
- Contrarian Branding - Roland van der Vorst (BIS Publishers)
- Basisboek digital analytics - Danny Oosterveer (Noordhoff Uitgevers)
- Opzouten! - Guido Thys (De Vrije Uitgevers)

Hier staan ze nogmaals bij elkaar met afbeeldingen en mogelijkheid om te bestellen.

De PIM Marketing Literatuur Prijs is een juryprijs. De jury wordt  voorgezeten door Hans Molenaar, directeur Beeckestijn Business School. 
Op dinsdag 27 november 2018 wordt de prijs uitgereikt in de Jaarbeurs Utrecht. Voorafgaand aan de uitreiking presenteren de auteurs de ideeën die zij hebben beschreven in hun boeken aan het publiek.

Vorig jaar won Rob Beltman de prijs voor zijn boek ‘De marketingorganisatie van de toekomst’.

Ambitieus nieuw handboek voor marketingcommunicatie nieuws
11 januari 2018 | Hans van der Klis

De boekpresentatie moest en zou in Carré plaatsvinden, dat was zo ongeveer de belangrijkste eis bij het zoeken van een uitgever. En dus werd het Carré. Het is tekenend voor de ambities van Guy van Liemt en Gert Koot met hun nieuwe handboek Marketingcommunicatie in 14 stappen, onlangs verschenen bij Noordhoff.

Om misverstanden uit de weg te helpen: nee, de grote zaal van Carré zat niet vol. De presentatie vond plaats in een kleinere zaal, vier hoog, met schitterend uitzicht over Amsterdam. Maart toch: Guy van Liemt en Gert Koot, adviseurs en docenten bij marketingcommunicatieopleiding SRM, hebben dan toch maar mooi in Carré gestaan. Het was de bekroning van een zeven jaar durend project, een worsteling soms, waarmee de twee auteurs een nieuwe standaard hebben willen formuleren voor de opleiding voor marketingcommunicatieprofessionals. Ze lijken een heel eind te zijn gekomen: nu al hebben drie vooraanstaande opleidingen laten weten het handboek te gaan gebruiken en de eerste recensies zijn lovend.

De eerste aanzet voor het nieuwe handboek voor de opleiding tot marketingcommunicatieprofessional te schrijven dateert van 2008, toen Koot zich liet ontvallen dat online nu toch echt een integraal onderdeel van het programma moest worden. Van Liemt was het met hem eens en liet John van der Stam, directeur van SRM, weten dat het curriculum wel enigszins aangepast moest worden. Van Liemt deelde de zorg van marketingprofessor Byron Sharp, die heeft vastgesteld dat er steeds meer kritiek ontstaat over marketeers en marketingcommunicatieprofessionals. ‘Zij weten onvoldoende waar ze mee bezig zijn, het gebrek aan kennis is onthutsend.’ En uit de Nationale MQ-test van het NIMA is naar voren gekomen dat juist communicatie de achilleshiel van veel marketeers is. ‘Weliswaar is de kennis van ons vak voor een belangrijk deel voorhanden, maar die is nog nooit van A tot Z opgeschreven’, stelt Van Liemt.

Het programma van de opleiding ging op advies van Van Liemt volledig op de schop. Er was één probleem: de bestaande literatuur voldeed niet. Aanvankelijk kozen zij ervoor om overal en nergens artikelen vandaan te plukken voor het nieuwe curriculum. ‘We hebben een geheel nieuw kopieerapparaat moeten aanschaffen, waarmee we jaarlijks zo’n 175.000 pagina’s in kleur afdrukten’, herinnert Van der Stam zich. Die machine stond haast continu te stampen, tot grote zorg van de financiële man van de opleiding. Diens opluchting was groot toen Van Liemt en Koot in 2011 aankondigden zelf een handboek te gaan schrijven, al wist hij toen nog niet dat het nog wel even zou duren voordat het werkelijk verscheen.

De ambities van Van Liemt en Koot waren niet gering. Het nieuwe curriculum had zich reeds bewezen: de slagingspercentages waren van tegen de 70 procent gestegen naar 95 procent. Maar een handboek schrijven is van een andere orde dan een stapel artikelen bijeen zoeken. Een handboek gaat niet over een enkel onderwerp, maar over een heel vakgebied, dat bovendien heel erg in beweging is. Van Liemt en Koot deden het er bovendien bij, naast hun bestaande werk. Zo begonnen zij een wat uiteindelijk een zeven jaar durende worsteling werd, een gevecht om alle aanwezige kennis te bundelen en het volume toch binnen de perken te houden. Het heeft geleid tot een 700 pagina’s tellend boek. De leidraad is het 14-stappenplan waarmee Van Liemt al jaren werkt en veel succes boekt. ‘Wij sluiten de opleiding bij SRM al jaren af met live cases met echte klanten’, vertelt Koot. ‘En tot mijn verbazing wonnen de groepjes van Guy altijd. Hoe krijgt hij dat toch voor elkaar, dacht ik altijd. Totdat het mij begon te dagen: het was de systematiek die hij zijn studenten bijbracht.’

Marketingcommunicatie in 14 stappen is een indrukwekkend boek geworden, een handboek waarin online en offline naadloos in elkaar overlopen, waarin de marketingcommunicatie volledig geïntegreerd is met de marketing zelf en waarin verschillende sleutelbegrippen een nieuwe lading hebben gekregen. De recensies zijn zoals gezegd lovend. Marketing- en retailstrateeg Rupert Parker Brady: ‘Met het boek Marketingcommunicatie in 14 stappen hebben Guy van Liemt en Gert Koot het nieuwe standaardwerk geschreven. Een must voor (aspirant-)marketeers die willen overleven in een wereld waar merken vechten om hun bestaansrecht.’

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden