Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
Geboekstaafd - De top 3 van Jan Kuipers geboekstaafd
28 januari 2016 | Nienke van Oeveren

Jan Kuipers is directeur van FranklinCovey Benelux. FranklinCovey is wereldwijd specialist op het gebied van verhogen van effectiviteit van mensen en organisaties door focus en uitvoering. Kuipers heeft veel ervaring met presenteren over en trainen op onderwerpen als effectiviteit, leiderschap en doelstellingen realiseren. Hij vertelt over zijn favoriete boeken.

1 De zeven eigenschappen van effectief leiderschap
Stephen R. Covey

‘Toen ik in 1997 de training volgde over de seven habits, besloot ik FranklinCovey Nederland op te richten. Door de training ging ik eerlijk gezegd weer terug naar het boek. Het belangrijkste vind ik de eigenschappen 1 en 4; blijf uit de slachtofferrol en ben je in staat om binnen willekeurig welke relatie een win-win te krijgen? Aan de zeven eigenschappen kun je steeds je eigen zekerheid ontlenen. In de 14 jaar dat ik bijna dagelijks met het gedachtegoed bezig ben, blijf ik nieuwe dingen ontdekken. Dit boek gaat waarschijnlijk nog wel een halve eeuw mee.’

2 De hele olifant in beeld
Marja de Vries

‘De titel van het boek maakt de boodschap meteen duidelijk: laat een blinde een olifant beschrijven en hij beschrijft de slurf als een slang en een poot als een boomstam. Dit boek daagt je uit om naar het geheel te kijken. Het beschrijft de wetmatigheden van het leven; als je deze kent, heb je de keuze om in strijd of overeenkomst daarmee te handelen. Marja de Vries laat je beseffen dat als je aan de ene kant iets verandert, er aan de andere kant ook dingen veranderen.’ Blijf steeds kijken naar het geheel.’

3 De aartsvaders
Wim Wennekes

De aartsvaders vertelt hoe in Nederland wereldbedrijven ontstonden. Inspirerend om verhalen te lezen over koopmansgeest, doorzettingsvermogen en maatschappelijke betrokkenheid. Frits Fentener van Vlissingen bijvoorbeeld bouwde zijn bedrijf vanuit bescheidenheid op: het ging steeds om het bedrijf, niet om zijn ego. SHV is nog altijd een familiebedrijf. De aartsvaders vroegen zich af: welke rol heb ik als ondernemer om de gemeenschap rond mijn bedrijf gezond te houden? Dat is win-win in de praktijk.’

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden