Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
Geboekstaafd: De top 3 van Jan Vermeiren geboekstaafd
15 mei 2015 | Nienke van Oeveren

Jan Vermeiren is de oprichter van Life is a Game, een organisatie gericht op persoonlijke, spirituele en businesstransformatie. Hij werd vooral bekend door Let’s Connect! en Hoe LinkedIn nu ECHT gebruiken. Hij vertelt over zijn top 3.

1 Bezieling en kwaliteit in organisaties

Daniel Ofman

‘De balans tussen het spirituele en maatschappelijke is voor mij erg belangrijk. Daniel Ofman heeft mij geïnspireerd bij het oprichten van mijn eerste bedrijf Networking Coach; hij beschrijft de basisvoorwaarden waarmee hij zijn bedrijf heeft opgezet en zijn prijs bepaalde. In mijn workshops gebruik ik ook de theorie uit zijn boek. De kernkwadranten zijn een fantastische tool omdat ze zo begrijpelijk zijn! Ook maakte Ofman de term ‘energie’ meer gangbaar in het bedrijfsleven. Een goede zaak omdat zo ook de niet-tastbare zaken aan bod komen.’

2 De mystiek van het zakendoen

Paul de Blot

‘Paul de Blot beschrijft een aantal organisatievormen die evenwicht brengen. Dat vind ik inspirerend. Zijn boek leunt op drie pijlers; realisme, idealisme en samenwerken… oftewel creëren, zingeven en het samen doen. Hij beschrijft bijvoorbeeld een ecologisch organisatiemodel en de netwerkorganisatie. De netwerkgedachte zie je sinds een jaar of tien sterk opkomen, onder andere met social media. Dit boek beschrijft het al: mensen willen anders organiseren: samen iets zinvols neerzetten.’

3 Happy profit

Herman Toch

‘Soms komt een boek op mijn weg. Herman Toch ontmoette ik toen hij op hetzelfde congres als ik sprak. Hij maakte mij enthousiast voor zijn boodschap en boek. Hij onderscheidt bad, good en happy profit. Bij happy profit is je organisatiedoel niet de winst maar de oplossing die je biedt; je wilt een betere wereld nalaten en winst is de beloning. Deze houding leidt tot nieuwe businessmodellen zoals ruilen, delen en cradle-to-cradle, met stakeholders in plaats van shareholders. Dit boek is een uitnodiging om als bedrijf de wereld beter achter te laten én goede zaken te doen.’

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden