Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
De Week van Zorg en Welzijn is een mooi visitekaartje nieuws
13 maart 2018 | Sjors van Leeuwen

Honderden zorg- en welzijnsorganisaties openen tijdens De Week van Zorg en Welzijn hun deuren om aan Nederland te laten zien hoe het er aan toegaat op de werkvloer.

U bent van 12 t/m 17 maart 2018 van harte welkom om een kijkje te nemen bij het verpleeghuis om de hoek, in het wijkcentrum of in de operatiekamer van het ziekenhuis bij u in de buurt. Alles is te zien! Van zorgboerderij tot GGZ-instelling, van kleinschalig wonen voor ouderen, tot revalidatie in de gehandicaptenzorg. Van de operatiekamer in het ziekenhuis en een bezoekje aan het wijkteam, tot een kijkje achter de schermen bij huisartsen, therapeuten, kinderopvang, jeugdzorg en leerwerkvoorzieningen. Tot het zelf uitvoeren van een tandartsbehandeling en ga zo maar door. De Week van Zorg en Welzijn biedt zorg- en welzijnsorganisaties een unieke mogelijk om zich van hun beste kant te laten zien aan bestaande en toekomstige patiënten, cliënten, medewerkers, vrijwilligers, verwijzers, buurtbewoners en velen anderen. Je zou kunnen zeggen, een marketingkans voor open doel. Om te kunnen scoren is een goede voorbereiding een eerste vereiste. Want het is zoals een oud gezegde luidt: je krijgt geen tweede kans voor een eerste indruk. Wat voor (eerste) indruk wil je graag maken op jouw bezoekers en weten alle medewerkers dat en wat is daarvoor nodig? Wat willen bezoekers graag zien en horen en wat moeten bezoekers denken, weten en voelen als men weer op huis aangaat? Denk vooraf na over de follow-up. Wat ga je als zorg- en welzijnsorganisatie na afloop doen met alle kennismakingen, bezoekersinformatie, contacten, feedback en ervaringen? Een goede voorbereiding is het halve werk, ook tijdens de Week van Zorg en Welzijn. Wij wensen iedereen een mooie bezoekerservaring en een succesvolle week toe!

De Week van Zorg en Welzijn vindt plaats van 12 t/m 17 maart. Wil je ergens een kijkje nemen? Kijk dan op de website http://weekvanzorgenwelzijn.nl/ voor een overzicht van alle organisaties en locaties die meedoen en wanneer ze welke activiteiten organiseren. Wil je als organisatie meedoen aan de Week van Zorg en Welzijn, kijk dan op de website om je aan te melden.

Meer weten over marketing in de zorg? Kijk dan eens naar deze boeken
Of bekijk deze boeken voor verdere verdieping als je werkzaam bent in de zorg.

Sjors van Leeuwen is werkzaam als zelfstandig adviseur op het gebied van klantgericht ondernemen (CRM), strategie en marketing. Hij schreef verschillende boeken over zorgmarketing, zoals Zorgmarketing in de praktijk, Zorgmarketing in de praktijk - deel 2, Power to the people en Power to the people - Online marketing in de zorg. Sjors van Leeuwen is verder initiatiefnemer van Zorgmarketingplatform, hét kennisplatform voor marketing in de zorg.


De top 3 van Sjors van Leeuwen geboekstaafd
20 december 2012 | Nienke van Oeveren

Sjors van Leeuwen is directeur van Indora Managementadvies. Als zelfstandig adviseur begeleidt hij organisaties op het gebied van klantgericht ondernemen, CRM, strategie, marketing en internet. Hij heeft meerdere boeken geschreven waaronder CRM in de praktijk, Zorgmarketing in de praktijk en Klant in de driver’s seat.

1 Ruwe wereld door Peter Maass
‘Eigenlijk kan ik wel dertig top 3’s maken… Mijn eerste boek is een mooi boek uit de categorie boeken die vertellen hoe de wereld in elkaar zit. Hierin horen bijvoorbeeld de boeken van Jeroen Smit en Manfred Kets de Vries. Journalist Peter Maass legt in Ruwe wereld het verband tussen landen met olie en armoede en corruptie. Met verbazing beschrijft hij hoe mensen er in meegezogen worden en er maar moeilijk tegenin kunnen gaan.’

2 De guerrillamarketingrevolutie door Cor Hospes
‘Mijn nummer 2 is een boek dat je juist meteen kunt toepassen. De wereld wordt platgebombardeerd door reclame, schrijft Cor Hospes. Hij heeft daarom een eigen aanpak gemaakt voor marketing die opvallend én relevant is. Door alle voorbeelden uit verschillende branches blijkt dat je guerillamarketing eigenlijk in iedere branche kunt toepassen. Ik werk veel in de gezondheidszorg, maar daar is de marketing toch anders. Met Valentijnsdag bij ziekenhuizen een roos uitdelen en een rode loper leggen?’

3 Redefining Health Care (Engels) door Michael Porter, Elizabeth Olmsted Teisberg
‘De zorg is een aparte sector. Porter wijdt er dan ook een boek aan. Hij pleit voor het centraal stellen van gezondheidswinst. De zorg moet niet concurreren op kosten en prijs, maar op de waarde die zij hun patiënt/klant leveren. Redefining Health Care is een aanjager om de zorg anders te bekijken. Een goed boek, onderbouwd met voorbeelden en onderzoek. Ex-minister Klink en anderen zijn dan ook bezig om dit gedachtegoed te vertalen naar de Nederlandse situatie. Ik ben een fan van Porter: hij schrijft degelijke, dikke boeken. Maar ze kloppen en kunnen na dertig jaar nog mee.’

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden