Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
Geboekstaafd: De top 3 van Luk Dewulf geboekstaafd
22 mei 2014 | Nienke van Oeveren

Luk Dewulf is pedagoog en adviseur bij Kessels & Smit, the Learning Company. Hij verdiepte zich in waarderend onderzoek, positieve psychologie en talentontwikkeling. Zijn boek Help, mijn batterijen lopen leeg! is Learning & Development-boek van het jaar 2012.

1 Ontdek je sterke punten

Marcus Buckingham

‘Via mijn onderzoek naar appreciative inquiry kwam ik in aanraking met Marcus Buckingham. Zijn boeken en sterke-puntendetector waren echt een ontdekking voor me. Het was zo’n omwenteling om te voelen dat de talenten ook helemaal klopten! Ik durfde door dit boek zelf radicaal te kiezen en stimuleer nu anderen om ook radicaal te kiezen. Dat betekent dat je soms iets heel anders moet doen of dat je je huidige situatie aanpast aan jouw talent.’

2 Leadership – The Inner Side of Greatness

Peter Koestenbaum

‘Volgens Koestenbaum zijn de vier elementen van leiderschap: visie, realistisme, ethiek en moed. Maar één fragment uit zijn boek is mij sterk bijgebleven. Deze managementfilosoof beschrijft twee perspectieven op tijd. Je kunt last hebben van de tijd; dat geeft stress en eigenlijk heb je ook last van jezelf. Je kunt ook opgaan in de tijd, dan voel je die niet, zoals wanneer je in flow bent. Als ik scholieren en studenten begeleid, vraag ik ze: wanneer vliegt de tijd? Op dat moment ben je namelijk dicht bij jezelf. In je werk kom je dan tot rust.’

3 Happy profit

Herman Toch

‘Herman Toch zat naast me op de boekenbeurs in Antwerpen om te signeren. Wij vonden veel overeenkomsten in onze boodschap. Toch beschrijft waarom en waartoe bedrijven winst maken; hij onderscheidt good, bad en happy profit. Bij happy profit werk je aan het welzijn van mensen, van de samenleving. Als mensen authentiek zijn en in de kern bezig zijn met wat de maatschappij verder brengt, is er happy profit. Als je bijdraagt op een manier die bij je past, geloof ik erin dat je altijd iets of iemand raakt.’

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden