Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
De top 3 van Laura Babeliowski geboekstaafd
23 september 2016 | Nienke van Oeveren

Als businesscoach hielp Laura Babeliowsky de afgelopen 13 jaar met haar Bouw een bloeiend bedrijf-programma duizenden zzp’ers aan meer klanten, meer geld en meer plezier. Ze vertelt over haar favoriete boeken.

1 Sociocratie

Gerard Endenburg

‘Hoe je besluiten in organisaties gelijkwaardig kunt maken, beschrijft Gerard Endenburg. Door een lezing leerde ik zijn gedachtengoed kennen en hier ben ik vijf jaar intensief mee bezig geweest. Met sociocratie zorg je dat alle partijen deelnemen aan de besluitvorming. Als organisatieadviseur werkte ik bijvoorbeeld op een school; alle teamleden konden meedenken. Toen zag ik: een kleine groep wil overal iets over zeggen, maar anderen vonden het prima wanneer iemand anders de besluiten neemt. Indirect heeft dit boek me versterkt in mijn eigen ondernemerschap.’

2 The Cluetrain Manifesto

Christopher Locke, Rick Levine, Doc Searls and David Weinberger

‘Voor de sociale media bestonden – in 1999 – verscheen The Cluetrain Manifesto over de veranderingen van organisaties door internet. Organisaties gaan zich openstellen voor feedback, ze willen echtheid, schrijven de auteurs, en de hyperlink zal de hiërarchie vervangen. De hiërarchie is nog niet verdwenen, maar je ziet wel dat informatie-uitwisseling culturen en hiërarchie ondermijnt.’

3 Get Clients Now

C.J. Hayden

‘Toen ik zelfstandig werd, wist ik niet hoe ik klanten kon vinden. Samen met een collega-ondernemer ging ik Get Clients Now lezen en de cursus volgen. Hayden leert honderden manieren om klanten te vinden en te focussen op degene die voor jou werken. Ze leert je dat als je klanten wilt krijgen, je eerst moet geven, een Bijbels idee eigenlijk. Het is trouwens geen toeval dat er twee Amerikaanse titel in deze lijst staan; alle goede marketingideeën komen uit Amerika. Ze hebben daar goede ondernemers en goede coaches en vinden succes belangrijk – als ondernemer moet je succesvol willen zijn.’

Laura Babeliowski is de auteur van Het geheim van 100.000 euro per jaar.

Gratis webinar Laura Babeliowsky – 16 augustus nieuws
12 augustus 2016 | Justin van Lopik

Naar aanleiding van haar Het geheim van 100.00 per jaar geeft Laura Babeliowsky voor Managementboek een gratis webinar. Speciaal voor Managementboek is dit informatieve seminar te volgen op dinsdag 16 augustus.

In het webinar leer je de belangrijkste inzichten en ideeën uit het boek, plus nog enkele nieuwe inzichten. Het is Laura’s missie Laura’s missie om zzp’ers te helpen om minimaal 100.000 euro per jaar te verdienen. Haar uitgangspunt is dat je meer geld kunt verdienen met dat wat je het liefste doet. Ontdek haar methode, switch naar de million dollar-mindset en verdien binnen de kortste keren minimaal een ton per jaar.

Meld je hier gratis aan voor het webinar.

Preview - Het geheim van € 100.000 per jaar preview
6 juli 2016 | Laura Babeliowsky

Veel zzp-ers verdienen weinig, gemiddeld rond de 32.000 euro per jaar, zo blijkt uit de cijfers van het CBS. Daar moeten ze alles van betalen: pensioenen, verzekeringen en opleidingen. Hoe komt het eigenlijk dat ze zo weinig verdienen? Laura Babeliowsky beantwoordt die vraag in Het geheim van € 100.000 per jaar. Een preview.

Veel zzp’ers vinden het moeilijk om klanten te werven. Ze schuiven acquisitie voor zich uit. Vaak hebben ze geen idee welke acties ze precies kunnen nemen om aan klanten te komen. Maar er is meer aan de hand: het probleem zit ook in de manier waarop zzp’ers werken en hun diensten aanbieden. Er zijn veel ingesleten gewoontes waardoor zzp’ers stelselmatig te weinig verdienen met hun werk.

Ze werken vaak zoals de opdrachtgever het wil: uren maken tegen een bepaald tarief. Of ze voegen zich naar hoe verzekeringsmaatschappijen het vergoeden: ze geven dan telkens losse behandelingen van bijvoorbeeld een half uur. Veel behandelaars werken zo. Adviseurs besteden vele uren aan het maken van offertes, die vaak nergens op uitlopen. Trainers geven vaak zo kort mogelijke trainingen, die nauwelijks effect hebben. Coaches werken vaak met eenmalige sessies met klanten, waardoor ze iedere keer weer nieuwe klanten moeten vinden. 

Deze manier van werken is niet echt rendabel. Een ander probleem is dat veel zzp’ers vaak veel te weinig voor hun diensten vragen. De reden kan zijn dat ze bang zijn dat een klant anders afhaakt, of omdat hun collega’s dat allemaal ook doen. Veel zelfstandigen vragen lage prijzen, omdat ze tegemoet willen komen aan de mensen die altijd zeuren over de prijs. Dat is een recept om heel weinig te verdienen.

Ik was zelf ook zo iemand. Ik was voor mezelf begonnen, en genoot van de vrijheid die dat met zich meebracht. Maar ik had geen idee hoe ik er een goed inkomen mee kon verdienen. Ik vroeg lage prijzen en zat voortdurend in de stress omdat ik te weinig klanten had. 

Voor mij heeft het een groot verschil gemaakt dat ik ging leren hoe het werkte. ‘All business skills are learnable’ leerde ik op een seminar van de Amerikaanse auteur Brian Tracy. Een hele opluchting: het bleek dat je niet als ondernemer geboren hoefde te worden, zoals ik eerst dacht. Verkopen, klanten krijgen, goed verdienen: het is zoiets als zwemmen of fietsen, je leert hoe je het kunt doen en dan kun je het ook.

Ik heb hier mijn bedrijf van gemaakt en heb de afgelopen 13 jaar duizenden zzp’ers hiermee geholpen. Nu wilde ik mijn kennis in dit boek uiteenzetten. Ik vind het erg belangrijk dat alle zzp’ers dit leren. Want het kan echt anders. Ook zzp’ers kunnen heel goed verdienen. Wat nodig is om een echte ondernemer te worden. Die verkoopt geen arbeid, of losse sessies, maar een oplossing voor een bepaald vraagstuk

Echte ondernemers creëren een eigen aanbod van diensten, waarvoor ze klanten in een continue stroom weten te interesseren. En de allerbeste stap om 100.000 euro per jaar te verdienen, is om niet zomaar een aanbod te maken, maar een ‘high-end aanbod’: dat zijn hoogwaardige diensten, die de beste resultaten geven en waarvoor klanten een goede prijs willen betalen. Het boek leert je de vaardigheden die hierover nodig zijn.

Voor welke zzp’ers is dit boek? Dit boek richt zich vooral op de hoogopgeleide dienstverleners, zoals adviseurs, trainers, coaches en andere zelfstandigen die hun klanten helpen met kennis en vaardigheden.

Laura Babeliowsky is een van Nederlands meest succesvolle businesscoaches. De afgelopen jaren hielp ze duizenden zzp’ers om succesvolle bedrijven op te bouwen, om goed te verdienen met het werk dat ze het liefste doen.Ze is de auteur van Het geheim van € 100.000 per jaar

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden