Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
Pitchen op de werkvloer - Bereik sneller je doel preview
23 april 2019 | Quintin Wierenga

Pitchen op de werkvloer is het eerste boek dat gaat over pitchen bij je dagelijkse werkzaamheden. Wanneer je helder en overtuigend je punt maakt, zal je zien dat je sneller je doelen bereikt. Een preview.

In bijna elke situatie op de werkvloer heb je een groot voordeel als je je verhaal kort en overtuigend brengt. Bijvoorbeeld om je collega's te overtuigen van jouw goede ideeën. Of om in een vergadering helder de status van je project te schetsen. Ook bij sollicitaties en onderhandelingen sta je op voorsprong als je je verhaal goed weet te formuleren. Eigenlijk ben je elke dag aan het pitchen. Maar weet je ook hoe je dat moet doen?

Dit boek is er daarom voor jou. Waar andere boeken over pitchen vooral zijn bedoeld om nieuwe klanten of investeerders binnen te halen, gaat dit boek over je werkzaamheden van elke dag. Of je nu een e-mail verstuurt, een presentatie houdt of een sollicitatiegesprek hebt. Jij bereikt eerder je doelen als je goed kunt pitchen. Hoe dan? Heel simpel. Een goede pitch overtuigt je publiek. Na het lezen van dit boek weet je precies hoe je in elke situatie een kort en krachtig verhaal vertelt waarmee jij je luisteraars voor je wint en eerder je doel bereikt.

Het boek is opgebouwd in drie delen.

Deel 1: De Pitch

In het eerste deel leer je de basis van het pitchen. We gaan in op de simpele definitie van pitchen: een pitch is een kort verhaal waarmee je een doel wilt bereiken. Zo leer je dat 'kort' niet betekent dat een pitch maar twee minuten mag duren. Het houdt simpelweg in dat je heel goed weet wat wel relevant is voor je publiek en welke informatie dat niet is.

Ook gaan we in op het belang van een knallende opening. Hoe zorg je dat je direct de aandacht hebt van je publiek als je presentaties geeft of in een vergadering het woord neemt? En wist je dat een knallende opening niet het begin is van je pitch? Want ook al voordat je het woord neemt kun je ervoor zorgen dat je publiek al zoveel mogelijk openstaat voor jouw pitch. Na dit eerste deel weet je hoe je in vijf eenvoudige stappen tot een pitch komt die precies bij jou en jouw publiek past.

Deel 2: De Gereedschapskist

Na de basis van het pitchen, gaan we verder in op de techniek. Ik vergelijk het zelf met het leren spelen van een instrument. Alleen door te oefenen, zul je beter worden. En als je oefent terwijl je de techniek beheerst, zul je merken dat je sneller meters maakt. Het tweede deel bevat eenvoudige, praktische tips om je pitch te verbeteren.

Soms hoef je daar opvallend weinig moeite voor te doen. Door kort te pauzeren in een zin kan je bijvoorbeeld je doel al meer benadrukken. Ook kan je gerust de belangrijkste punten in je pitch herhalen. Je hoeft niet door alle informatie in een snel tempo heen te vliegen. Aan het einde van dit deel weet je hoe je je pitch zo krachtig mogelijk overbrengt.

Deel 3: Op de Werkvloer

In het laatste deel weet je hoe je zelfverzekerd tot een goede pitch komt. In dit deel leer je hoe je pitchen in de praktijk kunt gebruiken. Bijvoorbeeld hoe je efficiënter vergadert als jij en je collega's de geleerde pitchtechnieken gebruiken. Of hoe je direct de aandacht pakt als je presenteert.

Pitchen op de werkvloer biedt een eenvoudige methode om meer gedaan te krijgen in een kortere tijd. Je zult bijvoorbeeld merken dat je sneller presentaties voorbereidt en vaker je collega's overhaalt om jouw ideeën te omarmen. Daardoor is het boek ideaal voor iedereen op de werkvloer: van directeur tot secretaresse en van manager tot trainee. De interne en externe communicatie van je bedrijf zal verbeteren en jij bereikt sneller je doel!

Quintin Wierenga is oprichter van Pitchtraining.nl. Hij traint bedrijven, (overheids)organisaties en individuen in effectiever communiceren. Eerder werkte hij acht jaar bij de radio (BNR Nieuwsradio en NPO Radio 2) in verschillende functies zowel voor als achter de schermen. Hij is de auteur van Pitchen op de werkvloer.

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden