Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
De KLIK-methode - Hoe je moeiteloos nieuwe klanten vindt preview
7 november 2017 | Petra Smit-Wattez

Verkopen? Acquisitie? Menigeen heeft er een hekel aan. Niet verwonderlijk, want de meeste mensen hebben ook een hekel aan opdringerige verkopers aan de deur of telefoon. Dus wie wil nou zelf die opdringerige verkoper zijn? In dit boek leg ik uit hoe je succesvol kunt verkopen én daar plezier in kunt hebben.

Of je het nou leuk vindt of niet, je vaart er als ondernemer wel bij om je producten proactief onder de aandacht te brengen. Dus hoe ga je om met (direct) sales, acquisitie en andere vormen van directe verkoop? De KLIK Methode maakt verkopen eenvoudig en toegankelijk. Het boek geeft interessante achtergronden en uitleg over hoe je zelf met deze methode aan de slag kunt. Ideaal voor ondernemers die niet hoofdzakelijk bezig zijn met verkoop maar er wel beter in willen worden.

Geen trucje

Waar het in de kern om draait is dat verkopen geen trucje is, maar iets dat je kunt leren en waar je potentiële klanten of leads uiteindelijk net zo veel mee te winnen hebben als jij. Door niet voor het snelle resultaat te gaan maar met je potentiële klant de diepte in te duiken, creëer je begrip en toegevoegde waarde. Dit boek gaat over het overwinnen van je eigen gedachte dat je een gladde verkoper bent en over het overwinnen van de twijfel bij je potentiële klanten. Verkopen kun je leren en wel op zo’n manier dat je er zelf plezier in hebt. Dat zijn dus twee vliegen in één klap. Meer zakelijk succes dankzij betere verkoop én minder op zien tegen een deel van je werk dat eigenlijk heel leuk is.

In De KLIK methode belicht ik het proces van verkopen vanuit verschillende relevante invalshoeken. KLIK staat voor Koers bepalen, Luisteren, Informeren en prikkelen en Kennismaken. Vanuit mijn kennis als psycholoog en mijn bijna 20 jarige ervaring met acquisitie voor ondernemers weet ik het beste van twee werelden samen te brengen. In plaats van zenden, aandringen, opdringen, net zo lang tot de andere partij meegeeft, ga ik een echt gesprek aan. Een gesprek dat ook aan mijn kant leidt tot een beter begrip wat de klant wel én niet nodig heeft.

Voorbereiden en luisteren

Voordat een goed en inhoudelijk verkoopgesprek echt op gang kan komen, is allereerst een goede voorbereiding nodig. Dit is de eerste ‘K’ van klik. Door op de hoogte te zijn van bijzondere en specifieke omstandigheden bij jouw potentiële klant begin je elk gesprek met voorsprong. Zo bereik je ook dat jouw potentiële klant geen nummertje op een bellijst is, maar iemand voor wie je belangstelling hebt. Een tweede voorwaarde voor een verkoopgesprek met diepgang is wat simpele psychologie. Simpel omdat iedereen het kan leren. Door goed te luisteren naar wat en vooral hoe je potentiële klant dingen zegt, kom je veel te weten over zijn denkpatronen. Op basis van de denkpatronen ga je jouw houding en taal spiegelen aan die van je potentiële klant.

Nieuwe dynamiek

Dit is een boek voor iedereen die verkopen lastig vindt en vooral voor wie meer wil weten over acquisitie voor ondernemers. Je leert de denkpatronen kennen van je klanten en tegelijkertijd die bij jezelf te doorbreken. Na het lezen heb je direct toepasbare kennis waarmee je meteen aan de slag kunt. Je ervaart dat verkopen geen trucje is om mensen dingen op te dringen, maar een vaardigheid om mensen iets te geven wat ze willen of nodig hebben. Je merkt dat verkoopgesprekken een andere dynamiek krijgen en dat je zelf meer het gevoel hebt iets voor iemand te betekenen, door het gesprek echt over de behoefte van jouw potentiële klant te laten gaan. Heb jij daar iets aan? Vast en zeker. Hebben jouw potentiële klanten daar iets aan? Gegarandeerd.

Petra Smit-Wattez wil de wereld meenemen in haar ervaring met acquisitie en het toepassen van psychologie daarin. Behalve eigenaar van All Telemarketing is zij een graag gezien spreker bij coachingsessies, trainingen en workshops. Ze is de auteur van De KLIK-methode.

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden