Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte rondom de feestdagen zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen
Zakelijk zelfvertrouwen - Durf succesvol te zijn preview
14 juli 2020 | Jikkie Has

Zakelijk zelfvertrouwen geeft heldere antwoorden en praktische handvatten om je ambities waar te maken. Gebaseerd op wetenschappelijke inzichten uit de psychologie en gedragswetenschappen, aangevuld met praktische ervaringen. Een preview.

Als yogadocente en ondernemer wist Suzanne precies wat ze moest doen om haar lessenserie te promoten: zichtbaar worden, posts maken voor Facebook, contact opnemen met potentiële klanten. Niet heel ingewikkeld.

Maar in haar hoofd was het chaos: waar moest ze beginnen? Ze wist het niet. Daarom begon ze 's ochtends met surfen op het internet; even kijken of er nog nieuws was. Daarna kwam haar e-mail aan bod. En dan was de ochtend alweer bijna over. 's Middags moest ze haar lessen voorbereiden en geven. Weer een dag voorbij...

Ondertussen fakkelde ze zichzelf af: kom op nietsnut, hoe ingewikkeld kan het zijn? Zo gaat er niets veranderen! Kun je dit ook al niet? Waarom lukt het mij niet? Toch zette deze strenge aanpak haar er niet toe om het anders te doen en bleef ze onzichtbaar voor haar potentiële klanten.

Suzanne wilde aan de ene kant een succesvol bedrijf opbouwen, maar tja... haar naam hing er wel aan. Het moest dus wel goed (lees: perfect) zijn wat ze naar buiten bracht. Ze dacht dat ze alles wat ze opgebouwd had, kwijt kon raken als ze niet professioneel over zou komen of een fout zou maken. Hiermee was het interne conflict tussen ‘succesvol' en ‘angst om te verliezen' geboren. Daardoor kwam ze niet in actie en begon ze uiteindelijk veel te laat aan de promotie. Een beetje zichtbaar, maar niet echt...

Herkenbaar? Wat is het voor jou wat je eigenlijk zou moeten doen? Grenzen aangeven, jezelf minder vergelijken met anderen, minder pleasen, je zelf niet langer klein houden? Het klinkt logisch, maar waarom doe ik het nou niet, denk je gefrustreerd. En zo saboteer jij jezelf op weg naar jouw succes. Hoe kom je uit deze negatieve spiraal? Hoe ga je weer in jezelf geloven? Hoe kom je in actie?

Wat er nodig is, is Zakelijk zelfvertrouwen. Zelfvertrouwen om naar buiten te treden, je ambities uit te spreken en voor dúrven te gaan. Waardoor je de kloof kunt overbruggen van daar waar je nu staat naar daar waar je naar toe wilt.

Maar wat is zelfvertrouwen dan precies? Wat kun je concreet doen om (weer) meer in jezelf te geloven op de momenten dat het even niet lukt? Hoe kom je weer met zelfvertrouwen in actie?

Als je kijkt naar de wetenschap zegt over zelfvertrouwen, dan komt daar een hele concrete en werkbare definitie uit. Zelfvertrouwen is namelijk de combinatie van een gezonde eigenwaarde (waardigheid) als wel het trainen van benodigde vaardigheden.
Yogadocente Suzanne liet haar eigenwaarde vooral bepalen door wat anderen van haar zouden denken, waardoor ze geen fouten wilde maken. Ze hoefde dus niet zozeer haar marketingvaardigheden te trainen, maar mocht vooral werken aan het geloof in zichzelf in plaats van dit af te laten hangen van anderen.

En jij? Waarom durf jij nog niet succesvol te zijn? Mag jij meer schijt hebben aan wat anderen denken, en daarmee dus werken aan je eigenwaarde? Of zit het bij jou juist in een gebrek aan bepaalde vaardigheden? Of misschien wel in allebei?

Mijn boek Zakelijk Zelfvertrouwen - Durf succesvol te zijn helpt je hierbij. Vanuit de wetenschap geeft dit boek heldere antwoorden en praktische handvatten om je ambities waar te maken. Wat zegt de wetenschap over zelfvertrouwen, over het vergroten van je eigenwaarde? Na het lezen van dit boek weet je precies wat je moet doen (en laten) om met zakelijk zelfvertrouwen je ambities waar te maken. Laat je niet langer tegenhouden; durf succesvol te zijn!

Drs. Jikkie Has is auteur, spreker en ondernemer. Zij geeft lezingen en traint ambitieuze vrouwen naar meer zakelijk zelfvertrouwen vanuit de vertaling van wetenschappelijke inzichten naar praktische handvatten met een vleugje humor en zelfspot. Ze is de auteur van Zakelijk zelfvertrouwen.

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden