Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

F*CK de prijs, leve de service!

Zo overleef je als bedrijf (Tientallen tips)

Paperback Nederlands 2021 8710114004819
Verkooppositie 1668Hoogste positie: 292
Op voorraad | Op werkdagen voor 21:00 uur besteld, volgende dag in huis

Samenvatting

Bedrijven raken steeds meer verzeild in een negatieve prijsspiraal. Om dat te doorbreken is excellente service leveren een waardevolle oplossing, nee ... een must.

Dit boek laat zien dat bedrijven het niveau van hun service vaak overschatten en nauwelijks in de gaten hebben waar ze nu precies tekortschieten. Het bieden van excellente service biedt veel meer kansen dan bedrijven nu zien en klanten zitten daar wel degelijk op te wachten.

Er wordt tè eendimensionaal gekeken. Een service organisatie moet je bouwen en dat begint bij service leiderschap. Bovendien moet je niet alleen je service echt waarmaken, maar ook leren verkopen.

Een boek bomvol modellen, voorbeelden en praktische tips hoe je als bedrijf of organisatie écht dienstbaar kunt worden en klanten aan je kunt binden. Eerst “dienen” en dan “verdienen”.

Specificaties

ISBN13:8710114004819
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:216
Uitgever:DPG media
Druk:1
Verschijningsdatum:23-2-2021
Hoofdrubriek:Marketing

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Paul Moers

Paul Moers heeft rechten en milieukunde gestudeerd aan de Universiteit van Amsterdam. Hij is door het Tijdschrift van Marketing uitgeroepen tot behorende bij de 100 beste marketeers van Nederland. In 2005 werd hij tevens uitgeroepen tot behorende bij de beste 6 adviseurs van Nederland. Paul heeft een zeer brede ervaring opgedaan binnen de totale voedselketen. Hij is begonnen als trainee bij Cargill waar hij o.a. gewerkt heeft op het gebied van valuta arbitrage. Daarna heeft hij gewerkt voor Cacao de zaan (WR Grace) als sales- en marketingmanager. In 1987 stapte Paul over naar Unilever waar hij werkzaam was als Unit Manager speciality Oils & fats. In 1993 werd hij directeur voor de margarine en bakkerij activiteiten voor Unilever Zuidoost- Azië waarvoor hij met zijn gezin in Jakarta ging wonen. Na de Unilever periode heeft hij de laatste stap in de keten gemaakt door te gaan werken voor Albert Heijn en Gall & Gall. Bij dit laatste bedrijf was hij algemeen directeur. Daarna was hij 5 jaar verbonden aan de MBA in Copenhagen en is hij sinds 1999 zelfstandig consultant. In deze periode heeft hij o.a. geholpen het merk Interpolis op de kaart te krijgen, het Jumbo merk helder neer te zetten en te werken aan de positionering van bijvoorbeeld het Nieuwe Hoog Catharijne, de Bijenkorf en het Frans Hals Museum. Ook steden merken zoals Utrecht, Haarlem en Alkmaar behoren tot zijn terrein. Paul werkt gezien zijn brede ervaring in alle sectoren van de industrie. Sinds 2010 is hij directeur van Paul Moers Strategic marketing Services. Dit bureau is gespecialiseerd in merk en imagovraagstukken alsmede strategie. Paul Moers is daarnaast schrijver en publicist. Hij heeft in 2005 ‘New private Brands’ geschreven over de opkomst van de huismerken. Daarna volgden; ‘Industrial Marketing in the new branding arena’ en ‘Merk toch hoe sterk’. Dit laatste boek is een standaardwerk over merken geworden. In 2010 kwam het boek ‘Succes is niet voor lafaards’ uit. In dit boek worden 10 inspirerende nieuwe marketingoplossingen gegeven om weer groei te kunnen genereren. In 2013 is “Dienstbaarheid is het nieuwe goud” uitgekomen”. De aandacht in de pers was hiervoor overweldigend. In 2015 publiceerde Paul Werk aan de winkel 3.0 over de toestand in de Nederlandse winkels en tips om beter te presteren. In 2017 kwam zijn het boek uit met als titel “De wet van de Paracetamol”. In dit boek legt Paul met behulp van hele praktische modellen uit hoe je moet innoveren. In zijn nieuwste boek F*ck de prijs, leve de service houdt hij een pleidooi om te stoppen met de race to the bottom en in plaats daarvan meer te concentreren op het leveren van excellente service. Dit boek is inmiddels ook in het Engels uitgekomen als E book bij Amazon met een focus op de UK markt. Hij is gefascineerd in het verder brengen van bedrijven en komt met originele en bevlogen oplossingen. Ieder bedrijf heeft behoefte aan richting en het is belangrijk om dit op een heldere en inspirationele manier vorm en inhoud te geven. Meenemen van het personeel is voorwaarde voor succesvolle veranderingen. Het is dan ook logisch dat Paul graag in teamverband aan de slag gaat voor bedrijven. Naast zijn consultancywerk is Paul Moers tevens commissaris bij verschillende bedrijven. Paul Moers is een van de meest gevraagde personen om in de pers zijn mening over merk, strategie en retail ontwikkelingen te geven. Hij is daarnaast vaak te horen op de radio en te zien op tv. Hij is een veelvuldig spreker op congressen en weet met praktische maar ook hilarische verhalen het publiek te boeien. Zijn lezingen zorgen voor vuurwerk wordt vaak gezegd, maar stemmen vooral tot nadenken!. Tot slot is hij columnist voor verschillende platformen.

Andere boeken door Paul Moers

Inhoudsopgave

Inleiding 6

1. We ergeren ons dood aan slechte service 12
A. Veel bedrijven waren het dienstbaar zijn vergeten 12
B. Disruptive change 13
C. De afstand tot de klant wordt almaar groter 13
D. De klant is verworden tot een simpele statistiek 14
E. Service is een open zenuw en veroorzaakt de klant tevredenheid paradox 17
F. Waarom is de claim “gek zijn op service” vaak een holle leuze in plaats van een echte keuze? 21
G. Moeten we niet van klanttevredenheid naar klantgeluk? 28
H. Wat verstaan we onder dienstbaar zijn? 30
I. Kenmerken van dienstbare organisaties? 33
J. De Corona crisis heeft ons geleerd dat we dienstbaar kunnen en willen zijn 45
K. De factor “prijs” is veel te lang overschat 47
L. Urgentie wordt wel gevoeld, maar hoe pak je het aan? 51

2. Koning klant beheerst de sociale media 52
A. Je dient sociale media zeer serieus te nemen 52
B. De NS worstelde in het verleden met sociale media 54
C. Het Lebbis-effect 57
D. Conclusie: de klant is aan zet 58

3. Het merk centraal zetten 61
A. Wat is eigenlijk een merk? 61
B. Wat kun je met een merk? 66
C. Een merk maakt het verschil 71
D. De merkwaarden als centrale sturing 72

4. Maximeer de waarde in de klantenzorg (en niet die van de inkomsten) 75
A. Falen in de klantenzorg 75
B. Wat is eigenlijk waarde? 92
C. We meten tot we er bij neervallen 96
D. Het gaat om het maken van keuzes 102
E. De vijf G’s die het kader vormen van “gek op service”. 104
F. Voorbeelden van dienstbaarheid – zo kan het ook! 112
G. Het organiseren van dienstbaarheid 133

5. Gek op service: Van betrokken naar betoveren in 5 stappen 141

6. De zes O’s van dienstbaarheid 168

A. De zes O’s 170
1. Oplossingsgericht 170
2. Open 172
3. Opgeruimd 174
4. Oprecht 176
5. Ondersteunend 177
6. Oog hebben voor 178
7. Ga het verhaal over je service vertellen 180

A. Hoe werkt het brein? 180
B. Maak duidelijk hoe bijzonder je bent 181
8. Ikea casus 188
9. Een korte samenvatting 208

Epiloog 212
Literatuur 214

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        F*CK de prijs, leve de service!