Seminar
Generatie Y @ work - Benut de economische kracht van de generatie Einstein (12 juni 2008)
12 juni 2008, Pakhuis de Zwijger Amsterdam
Seminar met Annemieke Roobeek, Mathieu Weggeman, Martijn Aslander
Seminar met Annemieke Roobeek, Mathieu Weggeman, Martijn Aslander
Generatie Y @ work - Benut de economische kracht van de generatie Einstein (12 juni 2008)
12 juni 2008, Pakhuis de Zwijger Amsterdam
Seminar
Generatie Y @ work - Benut de economische kracht van de generatie Einstein (12 juni 2008)
12 juni 2008, Pakhuis de Zwijger Amsterdam
Seminar met Annemieke Roobeek, Mathieu Weggeman, Martijn Aslander
Een seminar over het benutten van het potentieel van kenniswerkers en nieuwe professionals
U kunt van dit seminar een PDF-brochure downloaden.
Ze zijn ongebonden, eigenwijs en brutaal maar ook creatief, zelfbewust en zelfstandig. De nieuwe generatie professionals maakt gebruik van netwerken die u nog niet kent, met een snelheid en een bereik die voor uw organisatie goud waard kunnen zijn.
Waar vindt u ze, hoe haalt u ze binnen, en hoe blijven ze verbonden? Hoe stuurt u ze aan, haalt u het beste in ze naar boven en maakt u de verbinding met de andere generaties in uw organisatie?
Wezenlijke vragen, want deze groep jonge professionals vertegenwoordigt de toekomst van uw organisatie. En die toekomst is dichterbij dan u denkt. Anders werken en netwerken wordt steeds urgenter. Om succesvol te blijven in de huidige kenniseconomie zijn deze creatieve denkers en doeners onontbeerlijk. Ze hebben toegang tot nieuwe informatie, een nieuwe manier van denken en de markt van vandaag en morgen.
Wat is de generatie Y?
- De generatie Y, ook wel generatie Einstein of generatie 2.0 genoemd, is geboren tussen 1980 en 2000 en betreedt nu de arbeidsmarkt
- De generatie Y is enorm veeleisend, maar ook enorm productief
- Ze hebben meer informatie in hun hoofd en onder hun vingers dan u voor mogelijk zou houden
- Ze hebben hoge verwachtingen van u, van hun omgeving en van zichzelf
- Ze gaan voor kwaliteit, vinden geld belangrijk maar niet het allerbelangrijkst.
- Ze willen hard werken maar niet ten koste van alles.
- Ze willen een organisatie met leer- en ontplooiingsmogelijkheden
- Ze zoeken verantwoordelijkheid
- Ze willen afwisseling
- Ze willen met hart, ziel en hoofd werken
- Ze zijn 'high performance, high maintenance'
Aan u de taak om deze nieuwe professionals een omgeving te bieden waarin ze optimaal functioneren en de verbinding te maken met de 'oude rotten' en bestaande structuren in uw organisatie. Dit vraagt om een andere manier van managen, binden en boeien.
Uw nieuwe netwerk van bevlogen professionals na deze dag:
Annemieke Roobeek
Mathieu Weggeman
Aart Bontekoning
Peter Linde
Hylke Oldenboom
Martijn Aslander
Jonge professionals en verbinders
Betrokken collega-deelnemers
Wat levert dit seminar u op?
- Handvatten voor het managen van de nieuwe professional
- Inzicht in de manier waarop u de nieuwe professional kunt inzetten, binnenhalen, binden en boeien
- Kennis over het leggen van de verbinding tussen generaties in uw organisatie
- Een netwerk van (nieuwe en oude) professionals en experts
- De verbinding van uw organisatie met de toekomst
Voor wie?
- Algemeen managers
- Directeuren
- HR-managers
- Talentmanagers
- P&O-adviseurs
Datum
Donderdag 12 juni 2008
Locatie
Pakhuis de Zwijger
Piet Heinkade 179-181
1019HC Amsterdam
020-6246380
Aanmelden
U meldt zich aan door het aanmeldingsformulier ingevuld per post of per fax te sturen (fax 010-4738101). Als u dat wenst, kunt u zich ook aanmelden per telefoon (010-4731397) of via e-mail (aanmelden@managementboek.nl). Na aanmelding ontvangt u van ons een bevestiging en een factuur. Door u aan te melden voor deze bijeenkomst gaat u akkoord met de in deze folder vermelde inschrijvingsvoorwaarden. Een week voor aanvang sturen wij u een herinnering en een routebeschrijving.
Investering
De investering voor dit evenement bedraagt € 995,- (exclusief 19% BTW).
Verhindering
Indien u onverwacht verhinderd bent, kunt u zich altijd laten vervangen door een collega, mits tijdig aan ons doorgegeven. Annulering is uitsluitend aangetekend mogelijk tot en met 29 mei 2008. Hiervoor wordt een bedrag van € 125,- annuleringskosten in rekening gebracht. Na die datum bent u het volledige deelnamebedrag verschuldigd.
Informatie
Voor overige informatie kunt u contact opnemen met Yolande Tiggelman, telefoon 010-4091901 of e-mail: tiggelman@managementboek.nl
Met...



Over dit seminar
Sprekers

Annemieke Roobeek
Annemieke Roobeek is als hoogleraar Strategie en Transformatiemanagement verbonden aan Nyenrode Business Universiteit. Tevens is zij directeur/oprichter van MeetingMoreMinds BV. Daarnaast is zij commissaris bij diverse (internationale) ondernemingen, voorzitter van NCTW-NEMO, het Nationaal Centrum voor Wetenschap en Technologie en is zij lid van de RLI- de Raden voor de Leefomgeving en Infrastructuur.

Mathieu Weggeman
Prof.dr.ir. M.C.D.P. Weggeman is hoogleraar Organisatiekunde, in het bijzonder Innovatie Management aan de Faculteit Industrial Engineering & Innovation Sciences van de Technische Universiteit Eindhoven (www.tue.nl). Daarnaast is hij strategic associate van Squarewise, Amsterdam (www.squarewise.com) en voert hij een eigen praktijk als bestuursadviseur. In zijn adviespraktijk houdt Weggeman zich onder meer bezig met het ontwerpen van de inrichting en besturing van professionele organisaties, het faciliteren van een innovatie- en kennisvriendelijke cultuur, de productiviteit van Werknemer 2.0 en het stimuleren van de esthetiek van werkprocessen. Mathieu Weggeman is ingenieur, hoogleraar organisatiekunde aan de TU/e, bestuursadviseur, lid van de Raad voor Cultuur, van de RvT van Buurtzorg Nederland en van de RvC van Brainport Development in Eindhoven.

Martijn Aslander
Martijn Aslander verbindt mensen, informatie en ideeën. Het benutten van de collectieve intelligentie van het netwerk is zijn specialiteit. Samen met Frank Meeuwsen en Sanne Roemen heeft hij andere bloggers om zich heen verzameld en hebben zij Lifehacking.nl gestart.
Daarnaast is Aslander een veelgevraagd spreker op congressen en bijeenkomsten. Zijn thema is de netwerk- en informatiesamenleving en de manier waarop we ons werk en leven slim kunnen verbeteren door de mogelijkheden ervan te benutten.
Praktische informatie
Programma
Voorwaarden
Ook interessant voor u"
Collegereeks
Het is een open deur, maar samenwerken wordt steeds belangrijker en gevarieerder. Psychologische kennis is een absolute must voor managers. Wetenschappelijk getoetst, toegankelijk gebracht door absolute toppsychologen. Meer
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Computer en informatica
- Economie
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Mens en maatschappij
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan