Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

EVA and Value-Based Management

A practical guide to implementation

Gebonden Engels 2001 9780071364393
Verwachte levertijd ongeveer 10 werkdagen

Samenvatting

Moderne ondernemingen moeten voortdurend bewijzen wat ze waard zijn. In overdrachtelijke zin moeten zij zich op de markt bewijzen ten opzichte van de concurrentie door de beste producten te maken en te verkopen. Meer in letterlijke zin moeten ondernemingen hun waarde bewijzen in financieel opzicht. Het creëren van aandeelhouderswaarde neemt een steeds belangrijkere plaats in op de agenda van managers.

Twee concepten hangen nauw samen met dit streven: Economic Value Added (EVA) en Value Based Management (VBM). Steeds weer wordt aangetoond dat ondernemingen die opereren op basis van deze methoden erin slagen zowel hun strategische positie te verbeteren als hun aandeelhouderswaarde te verhogen. 'EVA and Value-Based Management' is bedoeld als praktische gids voor ondernemingen die EVA en VBM willen gaan gebruiken. Zowel de conceptuele als praktische consequenties van beide methoden komen uitgebreid aan bod. Daarbij wordt door Young en O'Byrnes sterk de nadruk gelegd op prestatiemeting en -sturing en het identificeren van de factoren die de meeste waarde toevoegen aan de onderneming.

Specificaties

ISBN13:9780071364393
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:493
Uitgever:McGraw-Hill
Druk:1

Lezersrecensies

4.0 van de 5
1 stem
0
1
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Inhoudsopgave

Part One: Understanding EVA
The Shareholder Value Revolution.
Value Creation and Economic Value Added.
Implementing EVA.
Management Compensation.
Making It Work: The Technical Side of EVA.
The Cost of Capital.
EVA.
Value Drivers.
Management Compensation Revisited.
The Metric Wars: EVA versus Cashflow Return on Investment.
Understanding the Metric Wars.
Part Three: Conclusions.
Lessons Learned, and the Future of Economic Value Added.

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        EVA and Value-Based Management