What Happy Companies Know
How the new science of happiness can change your company for the better
Paperback Engels 2009 9780137011681Samenvatting
Wat voor soort bedrijven hebben de meeste kans om te slagen en om dit succes vast te houden? Goed aangepaste, psychologisch gezonde bedrijven. Het is een feit en wordt tevens door onderzoek ondersteund: tevreden organisaties presteren eenvoudig beter.
Maar wat is een tevreden bedrijf? Over het algemeen zijn het nuchtere organisaties. Zij zien duidelijk de realiteit, maar kiezen ervoor dit op een positieve manier te brengen. Zij zien kansen, geen obstakels en zij managen met waarde, optimisme en billijkheid. Creativiteit en pragmatisme wordt gestimuleerd en ondoordachte beslissingen, die mensen maken wanneer ze gedreven worden door een angstinstinct, worden vermeden. Dit boek wordt beschreven hoe u een tevreden, goed functionerende organisatie kunt creëren.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
About the Authors
Foreword
1. The Naked Ape Dons the Designer Suit
2. What Is a Happy Company and Why Do I Want One?
3. The Nerd from the Mists
4. Scarcity Behaviour in the Modern Tribe
5. Aggression, Target Fixation, and the Crashes They Cause
6. The Lesson of the Salmon, or Why Happiness Beats Going Belly Up
7. What's a Body to Do? Personal and Corporate Strategies for Health
8. Humility, the Most Courageous Form of Leadership
9. From Guts to Sight to Heart, the Role of Visionaries
10. Organizing for Innovation
11. Only the Emotionally Intelligent Need Apply
12. Return on People
13. Engage with People
14. Doing Well and Doing Good
15. Tools for Building Constructive Culture
16. Happy Companies Are All Alike and Yet Unique
Index
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan