Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Funky Business Forever

How to enjoy capitalism

Paperback Engels 2008 9780273714132
Verwachte levertijd ongeveer 7 werkdagen

Samenvatting

Organisaties moeten leukere omgevingen worden om in te vertoeven. Een plaats waar mensen gebruik maken van hun talenten en hun creativiteit kunnen aanwenden. Een plaats waar ideeën tot leven komen en interessante producten sneller worden ontwikkeld. Welkom in de wereld van Funky Business.

Volgens de auteurs had Karl Marx gelijk: werknemers hebben geen controle over het productieproces. In plaats daarvan heeft een grijze massa van anderhalve kilo, het brein, de sleutel tot de toekomst in handen. Succesvolle ondernemingen onderscheiden zich van hun minder succesvolle concurrenten doordat zij dit erkennen. Hierdoor maken zij effectiever gebruik van de intellectuele en creatieve talenten van de werknemers die er werkzaam zijn. In de Nieuwe Economie maakt talent kapitaal aan het dansen. De dagelijkse sleur van het huidige bedrijfsleven is niet langer voldoende om werknemers vast te houden. En saaie bedrijven slagen er al evenmin in om klanten vast te houden. Wie wil daar nog iets kopen? Funky Business is wat we nodig hebben en de auteurs leggen uit wat zij daarmee bedoelen.

Specificaties

ISBN13:9780273714132
Trefwoorden:creativiteit, talent
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:256
Druk:3
Hoofdrubriek:Algemeen management
ISSN:

Expertrecensies (1)

Funky Business Forever
Jaap Peters | 8 januari 2001
Winkelen en sex zijn de dingen die ons bloed sneller doen stromen. Directe bevrediging is gewoon. Tegenwoordig werken mensen om rijk te worden, om plezier te hebben, om nieuwe mensen te ontmoeten, om nieuwe steden te zien, om gezien te worden, om zichzelf te ontwikkelen of wat dan ook. Maar ze werken niet langer uit moreel plichtsbesef. Werk wordt niet meer geaccepteerd als goed. Tegenwoordig huren mensen organisaties, in plaats van dat organisaties mensen huren. Ooit waren het Martin Luther King, Kennedy en Marx die ons dromen brachten. Nu zijn het Dell, Gates en Covey. De sensationele maatschappij eist van ons dat we onze concurrentie baseren op gevoelens en fantasie. Zakendoen is geen wetenschap. Het is gewoon geld verdienen. Het is een kwestie van bits, brein en een merk hebben. Merken zijn de valium van onze ziel. Dus kom op, verras ons, verbijster ons en verleid ons. De wereld is toneel. Ethiek is trouwens ook een krachtig concurrentiemiddel ('we doen het ook voor het milieu'). We geloven niet meer in God, maar in onze eigen onsterfelijkheid (Emile Zola, 1886).
Lees verder

Lezersrecensies

4.3 van de 5
3 stemmen
1
2
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Inhoudsopgave

Introduction
Foreword to the original edition

1. Funky times
The battle of brains
Revolutions revisited
Into the funky future

2. Forces of funk
Technology: the endless riff
Institutions: remaking the mausoleums
Values: from telescopes to kaleidoscopes
Deregulating life: condemned to freedom

3. Funky village
The surplus society
Now: the real-time society
Softwhere: the brain-based society
Everywhere: the globally linked society
The blurred society
The fragmented society
The hy-phe-na-ted society
The winner takes it all

4. Funky Inc.
Funky Inc. is focused
Funky Inc. is leveraged
Funky Inc. is innovative
Funky Inc. is heterarchical
A recipe for success?

5. Funky U
Meaningful leadership
Coming out
Dreamanagement

6. Feeling funky
Wet dreams are made of this
From location to organization
Economies of soul
Infinite innovation
Building the emotional enterprise
The average never wins

Notes
Credits for photos and illustrations

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Funky Business Forever