Alliance Advantage
The Art of Creating Value through partnering
Gebonden Engels 1998 1e druk 9780875846163Samenvatting
Het afgelopen decennium hebben veel ondernemingen orde op zaken gesteld. Als gevolg hiervan zijn ze efficiënt en gericht op hun kerncompetenties. Zij vragen zich thans af wat hen verder te doen staat. Volgens Doz en Hamel is het bepaald geen geschikt moment om op de lauweren te gaan rusten. De groeimogelijkheden die de wereldmarkt in opkomst biedt, vraagt nieuwe vaardigheden en technologieën van ondernemingen die verder willen groeien. Autonome groei is echter niet langer een effectieve methode om die groei te realiseren. De wereldmarkt is een te groot speelgebied om alleen te veroveren. Steeds vaker sluiten ondernemingen daarom strategische allianties met andere wereldspelers, soms zelfs met rivalen, waarbij bronnen en vaardigheden worden gecombineerd in een gezamenlijke inspanning om nieuwe kansen te grijpen. Weinig managers zijn echter gewend om samen te werken met andere ondernemingen en al zeker niet met concurrenten. In dit boek gaan Doz en Hamel in op het ontstaan, vormen, uitbouwen en het laten slagen van strategische allianties als methode om te groeien.
Specificaties
Lezersrecensies
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan