Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Alliance Advantage

The Art of Creating Value through partnering

Gebonden Engels 1998 9780875846163
Niet leverbaar.

Samenvatting

Het afgelopen decennium hebben veel ondernemingen orde op zaken gesteld. Als gevolg hiervan zijn ze efficiënt en gericht op hun kerncompetenties. Zij vragen zich thans af wat hen verder te doen staat. Volgens Doz en Hamel is het bepaald geen geschikt moment om op de lauweren te gaan rusten. De groeimogelijkheden die de wereldmarkt in opkomst biedt, vraagt nieuwe vaardigheden en technologieën van ondernemingen die verder willen groeien. Autonome groei is echter niet langer een effectieve methode om die groei te realiseren. De wereldmarkt is een te groot speelgebied om alleen te veroveren. Steeds vaker sluiten ondernemingen daarom strategische allianties met andere wereldspelers, soms zelfs met rivalen, waarbij bronnen en vaardigheden worden gecombineerd in een gezamenlijke inspanning om nieuwe kansen te grijpen. Weinig managers zijn echter gewend om samen te werken met andere ondernemingen en al zeker niet met concurrenten. In dit boek gaan Doz en Hamel in op het ontstaan, vormen, uitbouwen en het laten slagen van strategische allianties als methode om te groeien.

Specificaties

ISBN13:9780875846163
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:316
Druk:1

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Gary Hamel

Gary Hamel is gastdocent Strategisch en Internationaal Management aan de London Business School, medeoprichter van Strategos, een internationale consultancyorganisatie en directeur van het Management Innovation Lab. Hij schreef eerder de bestsellers 'De strijd om de toekomst' (met C.K. Prahalad) en 'Leading the revolution' en heeft vele artikelen gepubliceerd, onder meer in Harvard Business Review, Wall Street Journal en The Financial Times.

Andere boeken door Gary Hamel

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Alliance Advantage