Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Common Knowledge

How companies thrive by sharing what they know

Gebonden Engels 2000 9780875849041
Voormalig top 100Totaal 34 dagen
Niet leverbaar.

Samenvatting

Externe kennis, zoals informatie over klanten en concurrenten is weliswaar belangrijk voor ondernemingen, maar geeft bijna nooit een concurrentievoordeel. Dergelijke informatie is immers vaak vrij beschikbaar voor iedereen. Daarentegen is 'interne knowhow' die uniek is voor een bepaalde onderneming, essentieel voor het opbouwen van een concurrentievoordeel. Voorbeelden hiervan zijn de wijze waarop een nieuw medicijn voor diabetici geïntroduceerd kan worden, of de manier waarop de fabricagetijd in een autofabriek kan worden verkort. Deze kennis kan alleen worden verkregen als mensen in de onderneming erin slagen hun stilzwijgende kennis met elkaar te delen.

Kennis die aanwezig is bij individuele medewerkers moet daartoe gedeelde kennis worden. Systemen die de overdracht van kennis faciliteren zijn daartoe van groot belang. In 'Common Knowledge' laat Dixon zien hoe kennis in organisaties ontstaat en wordt omgezet in gezamenlijke kennis door middel van deze systemen. Voor organisaties die tot nu toe afhankelijk zijn van trial-and-error om kennis over te dragen is 'Common Knowledge' een welkome bron op weg naar een lerende organisatie.

Specificaties

ISBN13:9780875849041
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:188
Druk:1
Hoofdrubriek:Organisatiekunde
ISSN:

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Common Knowledge