Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Strategy and the Fat Smoker

Doing what's obvious but not easy

Gebonden Engels 2008 9780979845710
Verwachte levertijd ongeveer 8 werkdagen

Samenvatting

Noemenswaardig is hoe gelijkwaardig (niet: identiek) de strategieën van de meeste bedrijven zijn: een uitstekende klantenservice bieden, zich als teamspelers gedragen, een prettige werkplek bieden, investeren in de toekomst. Geen enkel verstandig bedrijf (of persoon) zou een strategie noemen die iets anders bepleit. Maar iets dat logisch is, maakt het nog niet makkelijker.

Het centrale thema van 'Strategy and the Fat Smoker' is dat weten wat te doen meestal makkelijk is - het 'doen' is moeilijker. David Maister onderzoekt de implicaties van dit simpele inzicht voor strategie, klantrelaties en de rol van managers bij de daadwerkelijke uitvoering. Hij laat zien hoe individuen, managers en organisaties de verleidingen van de korte termijn kunnen weerstaan en zich daadwerkelijk bezig kunnen houden met datgene waarvan ze weten dat goed voor hen is.

Specificaties

ISBN13:9780979845710
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:280
Druk:1
Verschijningsdatum:31-7-2008

Lezersrecensies

4.0 van de 5
1 stem
0
1
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over David Maister

David H. Maister staat alom bekend als een autoriteit op het gebied van het management van professionele dienstverlenende organisaties. Al twintig jaar adviseert hij bedrijven over de hele wereld met een breed spectrum aan professionals over strategie en management. Maister is auteur van de bestsellers 'Management van professionele organisaties' (1999), 'Een echte professional' (1997), 'De vertrouwde adviseur' (medeauteur 2000), en 'Maak waar wat je zegt' (2001). Tijdens zijn hieraan voorafgaande academische carrière was hij auteur of medeauteur van zeven boeken over uiteenopende onderwerpen als vrachtwagenchauffeurs, het managen van een luchtvaartmaatschappij en fabrieksoperaties. Dit is zijn twaalfde boek. David Maister, Engelsman van geboorte, heeft gestudeerd aan de University of Birmingham, de London School of Economics en de Harvard Business School, waar hij ook zeven jaar hoogleraar is geweest. Hij woont in Boston Massachusetts.

Andere boeken door David Maister

Inhoudsopgave

Introduction

Part One: Strategy
1. Strategy and the fat smoker
2. Strategy means saying 'No'
3. It's not how good you are; it's how much you want it
4. Are we in this together? The preconditions for strategy
5. What's our deal?

Part Two: Client relationships
6. Do you really want relationships
7. The friendship strategy
8. Doing it for the money

Part Three: Management
9. Tyrants, energizers and cynics
10. Why (most) training is useless
11. A great coach in action
12. A natural manager
13. Accountability: effective managers go first
14. Selecting a leader: do we know what we want?

Part Four: Putting it together?
15. The one-firm revisited
16. Managing the multidimensional organization
17. The trouble with lawyers
18. The chief executive's speech
19. Passion, people and principles

Bibliography
Acknowledgements
About David Maister
Additional material by David Maister
Index

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Strategy and the Fat Smoker