Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Made to Stick

Why Some Ideas Survive and Others Die

Gebonden Engels 2007 1e druk 9781400064281
Verwachte levertijd ongeveer 11 werkdagen

Samenvatting

Of u nu een CEO of een fulltime huismoeder bent, u heeft ideeën waar u iets mee wilt doen: een nieuw product op de markt, een strategie die u aan uw baas wilt verkopen, waarden die u uw kinderen wilt inpeperen. Maar het is moeilijk (en soms vreselijk) om de manier waarop mensen denken en doen te veranderen.

In 'Made to Stick' leert u de zes kernkwaliteiten van een idee dat is 'made to stick':
- eenvoudig;
- verrassend;
- concreet;
- geloofwaardig;
- emotioneel;
- verhalend.

'Made to Stick' is een boek dat de manier waarop u uw ideeën communiceert zal veranderen. Het laat u de essentiële principes van succesvolle ideeën zien en beschrijft hoe u deze regels kan toepassen waardoor uw boodschap bij zal blijven.

Specificaties

ISBN13:9781400064281
Trefwoorden:innovatie
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:290
Uitgever:Random House
Druk:1
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Expertrecensies (1)

recensie
Made to Stick
Bas van Vlierden | 23 juni 2010
Het is het doel van elke marketingcommunicatieprofessional: een advertentie, concept, slogan, productidee of andere boodschap die echt bij consumenten blijft hangen. Chip Heath en Dan Heath (Stanford Business School) hebben het boek 'Made to Stick' geschreven om mensen te helpen hun ideeën te laten 'plakken' (sticky ideas). Op basis van onderzoek presenteren zij zes principes die een sticky idea kenmerken.
Lees verder

Lezersrecensies

4.2 van de 5
5 stemmen
3
1
0
1
0

Interviews en artikelen (3)

interview
Dan Heath: ‘Wij willen graag het evenwicht herstellen’
Ben Kuiken 2 december 2008 Waarom blijven sommige ideeën hangen en andere niet? De broers Dan en Chip Heath schreven hierover het boek Made to Stick (De plakfactor), dat prompt managementboek van het jaar werd in de VS. Dan Heath sprak op een congres in Antwerpen en Boekcover mocht hem een paar vragen stellen.
achtergrond
Creëren kun je leren
Ben Kuiken 25 november 2008 Je bent creatief, of je bent het niet. Althans, dat is wat veel mensen denken. Toch worden er boeken volgeschreven over Creativiteit en innovatie en honderden congressen per jaar georganiseerd over het onderwerp. Zoals het World Creativity Forum in Antwerpen. Boekcover reisde af naar het Zuiden en wilde het nu wel eens weten: creativiteit, is dat te leren?
nieuws
Innovatie? Stop met polderen
Ben Kuiken 20 november 2008 Terwijl 'den Hollanders' blijven praten over innovatie, organiseren de Vlamingen in Antwerpen een inspirerend forum over creativiteit. Met veel praktische voorbeelden en inspirerende sprekers. Zo kan het dus blijkbaar ook. Nee, zo moet het.

Over Chip Heath

Chip Heath is docent organisatiegedrag aan de Graduate School of Business van Stanford University.

Andere boeken door Chip Heath

Over Dan Heath

Dan Heath deed onderzoek aan Harvard en is nu consultant bij Duke Corporate Education. Hij is medeoprichter van Thinkwell, een innovatieve uitgeverij van handboeken in nieuwe media.

Andere boeken door Dan Heath

Inhoudsopgave

Introduction - What sticks?

1. Simple
2. Unexpected
3. Concrete
4. Credible
5. Emotional
6. Stories

Epilogue - What sticks?

Making ideas stick: the easy reference guide

Notes
Acknowledgements
Index

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Made to Stick