Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Purpose (1e druk 2006)

The starting point of great companies

Gebonden Engels 2006 9781403975812
Verwachte levertijd ongeveer 8 werkdagen

Samenvatting

In 'Purpose' zet de wereldberoemde consultant Nikos Mourkogiannis het denken over succesvolle organisaties op zijn kop. Hij laat zien dat de ogenschijnlijke ondergeschiktheid van morele waarden aan winst maken niet effectief is en ook niet tot blijvend succes leidt. Morele waarden en ideeën inspireren en motiveren mensen en vormen de essentie van een organisatie, en daaruit vloeien andere zaken voort zoals missie, visie, strategie en winst.

Aangetrokken door het werk van grote filosofen als Aristoteles, Hume, Kierkegaard en Nietzsche en gebruikmakend van voorbeelden van talloze ondernemingen onderscheidt Mourkogiannis de vier belangrijkste typen Doelen:
1 Ontdekking oftewel het nieuwe willen weten en doen
2 Excellentie oftewel het goede willen doen
3 Altruïsme oftewel het geluk van mensen willen stimuleren
4 Heldendom oftewel prestaties willen leveren

De auteur laat zien hoe je deze doelen kan inschakelen om eenheid te creëren binnen de onderneming en zo de onderneming te versterken en duurzaam succesvol te zijn. Een belangrijk boek voor iedereen die dieper wil nadenken over essenties van leiderschap en ondernemerschap.

Specificaties

ISBN13:9781403975812
Trefwoorden:strategie, leiderschap
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:264
Druk:1
Hoofdrubriek:Leiderschap

Lezersrecensies

3.0 van de 5
1 stem
0
0
1
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Inhoudsopgave

Acknowledgements
Foreword by Roger Fisher
Preface

Part I - Purpose
1. Purpose and moral ideas
2. What purpose is not
3. Henry Ford
4. Tom Watson
5. Siegmund Warburg
6. Sam Walton
7. Warren Buffet

Part II - Purpose and the firm
8. Morale and action
9. Innovation and relationships
10. Competitive advantage
11. Leadership

Appendix 1: Ten steps to discovering purpose
Appendix 2: Glossary
Appendix 3: 64 key points
Appendix 4: Client examples

Notes
Critical bibliography
Index

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Purpose (1e druk 2006)