Lees verder
Gary Hamel is gastdocent Strategisch en Internationaal Management aan de London Business School, medeoprichter van Strategos, een internationale consultancyorganisatie en directeur van het Management Innovation Lab.
Meer over Gary HamelLeading the Revolution
Gebonden Engels 2002 2e druk 9781591391463Samenvatting
Eerst veroveren ze marktaandeel van bestaande ondernemingen. Dan pakken zij de beste werknemers af van die bedrijven. En ten slotte nemen zij de bedrijven zelf over. Het zijn de nieuwe revolutionairen: IKEA, de Body Shop, eBay, Dell, Amazon en andere ondernemingen die bestaande bedrijfsmodellen overhoop gooien. In iedere bedrijfstak duiken nieuwe ondernemingen op die door nieuwe werkwijze nieuwe waarde creëren en zorgvuldig opgebouwde waarde van oudere ondernemingen vernietigen.
Met guerrillatactieken overmeesteren zij de bestaande ondernemingen door hun zwakke punten te ontdekken en die vervolgens uit te buiten. Gary Hamel, co-auteur van het bekende boek 'De strijd om de toekomst' komt nu met een vervolg: 'Leading the Revolution'. Dit boek bevat een actie-plan voor ondernemingen die ernaar streven een plaats te verwerven bij de beste ondernemingen in hun bedrijfstak en daar willen blijven.
Hamel maakt duidelijk dat in een sterk veranderende, non-lineaire wereld, alleen non-lineaire strategieën zullen leiden tot waardecreatie. De belangrijkste uitdaging waar hedendaagse ondernemingen zich voor gesteld zien, is zichzelf niet alleen te vernieuwen in tijden van crisis, maar voortdurend. 'Leading the Revolution' is niet bedoeld voor stoffige kantoortypen, maar voor iedereen die het lef heeft te erkennen dat de toekomst alleen bereikt wordt door oude werkwijzen overboord te gooien en te vervangen door revolutionaire werkwijzen.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Gary Hamel
Inhoudsopgave
Part 1: Facing up to the revolution
1. The end of progress
2. Facing up to strategy decay
Part 2: Finding the revolution
3. Business concept innovation
4. Be your own seer
Part 3: Igniting the revolution
5. Corporate rebels
6. Go ahead! revolt!
Part 4: Sustaining the revolution
7. Gray-haired revolutionaries
8. Design rules for innovation
9. The new innovation solution
Notes
Index
About the Author
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan