Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, , e.a.

The 20 Greatest Business Decisions of All Time

How Apple, Ford, IBM, WalMart, and Others Made Radical Choices That Changed the Course of Business

Gebonden Engels 2012 9781603200592
Niet leverbaar.

Samenvatting

Verne Harnish en de redactie van Fortune Magazine geven de achtergronden van de 20 beste beslissingen die ooit in het bedrijfsleven genomen zijn. Beslissingen die, op het eerste gezicht contra-intuïtief zijn, maar waarvan later bleek dat ze bepalend waren voor het succes van de onderneming. Waarom koos Zappos ervoor geen verzendkosten te rekenen? Waarom haalde Apple Steve Jobs terug? En waarom verdubbelde Henry Ford de salarissen van zijn fabrieksarbeiders? Dit boek heeft en geeft de antwoorden.

Specificaties

ISBN13:9781603200592
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:207
Uitgever:Time Warner
Druk:1
Verschijningsdatum:31-10-2012

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

nieuws
The greatest business decisions
Bertrand Weegenaar 11 september 2013 De top-100 aller tijden (van managementboeken) nadert zijn einde. Of de inhoud van deze boeken hebben geleid tot beter management is de vraag, en eigenlijk een onderzoek waard. Maar dat veel innovatieve bedrijfsbeslissingen gemaakt zijn zonder deze en andere boeken is evident. Gelukkig hebben diverse bedenkers de moeite genomen hun beweegredenen voor het nageslacht vast te leggen.
nieuws
Gazellege vrienden
Bertrand Weegenaar 18 februari 2013 Verne Harnish staat bekend als groeigoeroe. Geïnspireerd door de biografie Titan van Ron Chernow over het leven en werk van John D. Rockefeller schreef hij het boek De Rockefeller-strategie. Verne ontwikkelde de Gazelle methode, een groeifilosofie en groeimethode voor kleine bedrijven. Verne is ook inspirator geweest voor de FD Gazelle Award. Elk jaar organiseert hij de Leadership Summit en omringt zich met gelijkgestemde vrienden.

Over Verne Harnish

Verne Harnish 'the Growth Guy' is dé groeigoeroe. Hij werd in 2002 uitgeroepen tot een van 'The Top 10 Minds in Small Business'.

Andere boeken door Verne Harnish

Over Adam Lashinsky

Adam Lashinsky is sinds 2001 werkzaam bij Fortune en is tegenwoordig adjunct-hoofdredacteur. Daarnaast is hij een vaste gast bij verschillende shows op Fox. Hij is tevens auteur van Apple, dat in 33 talen is vertaald.

Andere boeken door Adam Lashinsky

Inhoudsopgave

Foreword by Jim Collins
Introduction by Verne Harnish

1. Apple brings back Steve Jobs
2. How free shipping saved Zappos
3. Why Samsung lets its stars goof off
4. At Johnson & Johnson, the shareholder comes last
5. Why daydreaming pays off big at 3M
6. How Intel got consumers to love chips
7. Jack's GE cathedral
8. Bill Gates decides to take a week off
9. Softsoap's blocking decision
10. Toyota pursues zero defects
11. Extreme customer service at Nordstrom
12. Tata takes the sting out of a painfull situation
13. Boeing bets big on the 707
14. IBM's operation bear hug
15. Wal-Mart creates the 6 a.m. meeting
16. Eli Whitney: Is your business in trouble? Pivot!
17. The HP way
18, Henry Ford doubles worker's wages

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        The 20 Greatest Business Decisions of All Time