Viktor Mayer-Schönberger is een gerenommeerd wetenschapper op het gebied van big data, auteur van meer dan honderd artikelen en acht boeken (waarvan het meest recente veel media-aandacht kreeg: Delete: The Virtue of Forgetting in the Digital Age).
Meer over de auteursBig Data
A Revolution That Will Transform How We Live, Work and Think
Paperback Engels 2013 1e druk 9781848547926Samenvatting
In de afgelopen twee jaar hebben we meer informatie geproduceerd dan in de 2000 jaar ervoor; denk aan alle e-mails, digitale foto's, bonuskaarten, kaarten en financiële cijfers. Deze onvoorstelbaar grote hoeveelheid digitale gegevens wordt niet alleen opgeslagen, maar ook steeds beter geanalyseerd. Big data-analyse levert kennis op die verregaande gevolgen heeft voor hoe we denken, werken en leven.
Viktor Mayer-Schönberger, hoogleraar aan het Oxford Internet Institute en Kenneth Cukier, de big data-journalist van The Economist, bundelden hun krachten om de gevolgen van deze big data-revolutie voor het eerst duidelijk in kaart te brengen. Op meeslepende wijze beschrijven ze waarom juist Google het best in staat is het verloop van een griepvirus te voorspellen en hoe Twitter kan 'zien' wie de verkiezingen gaat winnen.
Binnenkort zijn we zelfs in staat te berekenen welke behandeling een patiënt moet krijgen, waar een inbraak gaat plaatsvinden en wie in aanmerking komt voor promotie. De big data-revolutie beschrijft een van de belangrijkste ontwikkelingen van de 21ste eeuw.
'Geen enkel ander boek biedt zo'n toegankelijke tour langs de voordelen en valkuilen van big data-analyse.' - Evgeny Morozov, The Wall Street Journal
Specificaties
Lezersrecensies
Over Kenneth Cukier
Inhoudsopgave
2. More
3. Messy
4. Correlation
5. Datafication
6. Value
7. Implications
8. Risk
9. Control
10. Next
Notes
Bibliography
Acknowledgments
Index
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan