Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Marketingplan voor ondernemers in het MKB

Paperback Nederlands 2009 1e druk 9789001709785
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Het schrijven van een marketingplan maakt vaak onderdeel uit van de dagelijkse praktijk van grote ondernemingen. Binnen MKB-ondernemingen en binnen het hbo is er een groeiende belangstelling voor een meer pragmatische benadering van marketing. 'Marketingplan voor ondernemers in het MKB' speelt hier op in met een praktische aanpak. De auteur doorloopt in dit boek stap voor stap het marketingplanningsproces. Dit resulteert in de uitwerking van een concreet marketingplan.

Aan bod komen onderwerpen als: de marktdefinitie, probleemstelling, interne- en externe analyse, de strategische opties en de uitwerking van de marketingmix. Uitgangspunt is een korte theoretische uitleg per onderwerp, verduidelijkt met praktijkvoorbeelden uit met name het MKB. Aan de hand van stappenplannen, checklists, praktische tips en een ondersteunende website legt de auteur stap voor stap uit hoe je invulling aan marketing kunt geven. Dit zonder daarbij de diepte in te gaan. Ook is er een link gelegd naar het internet en het gebruik van nieuwe media. De ontwikkeling hiervan in de afgelopen jaren heeft een grote impact op de bedrijfsvoering. Ook verandert dit in sterke mate het strategisch spectrum van ondernemingen. MKB-ondernemingen moeten zich steeds sneller opnieuw bezinnen en meegaan met deze snelle ontwikkelingen.

'Marketingplan voor ondernemers in het MKB' is een praktisch en toegankelijk boek. Ondernemers en studenten zonder economische voorkennis moeten in staat zijn om met behulp van dit boek een marketingplan te schrijven. Het boek overbrugt een kloof tussen een summiere inleiding op het marketingplan en een uitgebreid studieboek voor studenten SBRM, ondernemerschap en de commerciële opleidingen.

Specificaties

ISBN13:9789001709785
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:175
Uitgever:Noordhoff
Druk:1
Verschijningsdatum:13-7-2009
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

recensie
Ondernemer- schap in de praktijk: ook geschikt voor niet-ondernemers
Bert Peene | 25 augustus 2009
Ooit waren het mooie tijden voor marketeers. Ze hadden overal verstand van (of werden geacht dat te hebben) en bemoeiden zich het liefst met alle beleidsterreinen die ertoe deden: product, prijs, personeel en promotie en soms zelfs met het plaatsbeleid. Als vorsten heersten zij over de marketing-P’s. Maar aan alles komt een eind, ook aan de autoriteit van marketeers.
Lees verder

Lezersrecensies

3.3 van de 5
3 stemmen
0
2
0
1
0

Inhoudsopgave

Studiewijzer

1. Marketing in het mkb

2. Analyse onderneming

3. Marktonderzoek

4. Interne analyse

5. DESTEP-analyse

6. Branche analyse

7. Afnemersanalyse

8. Distributie- en leveranciersanalyse

9. SWOT-analyse

10. Strategieontwikkeling

11. Marketingmix

Websites

Bronnenoverzicht

Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Marketingplan voor ondernemers in het MKB