Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Designmanagement in essentie

Paperback Nederlands 2010 9789001782740
Niet leverbaar.

Samenvatting

Dit boek biedt u een heldere en beknopte inleiding in designmanagement. In deze vierde druk hebben de auteurs alle ballast overboord gegooid en werken zij gericht aan het doel van het boek: het kunnen analyseren, managen en bewaken van de huisstijl en de visuele identiteit.
Daarbij richten zij zich op het designmanagement van merken en organisaties.

Het is een zeer overzichtelijk standaardwerk op het gebied van designmanagement. Het daagt je uit om een iegen visie op design te ontwikkelen en om deze visie in de praktijk vorm te geven. De auteurs zijn erin geslaagd dit boek prettig leesbaar te maken. Het vakgebied designmanagement is al gecompliceerd en divers genoeg. Door de opzet is dit boek prima bruikbaar voor studie en werk. Zeker het hoofdstuk over het ontwikkelen van een visuele identiteit is erg praktisch. In het laatste hoofdstuk staat een opdracht om het geleerde toe te passen. Door het boek heen vind je verfrissende en inspirerende designcrackers.

Specificaties

ISBN13:9789001782740
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:170
Uitgever:Noordhoff
Druk:4
Verschijningsdatum:1-5-2010

Lezersrecensies

4.4 van de 5
23 stemmen
5
0
0
1
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Patrick van Thiel

Drs. Patrick van Thiel is oprichter van Van Thiel & Company, marketing & innovatie architecten. Deze strategische marketing boutique richt zich op het: ·(door)ontwikkelen van merk- en innovatieconcepten, ·opzetten en gedragen krijgen van strategisch merk- en innovatiebeleid ·operationaliseren en implementeren van merk & innovatie ambities Patrick van Thiel is een enthousiaste en loyale manager en marketing professional. Tevens een snel, holistisch en creatief denker en doener. Hij is uitstekend op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van creativiteit, marketing & innovatie en branding & design. Met Wil Michels schreef hij het succesvolle boek Designmanagement in essentie (1998, 2002, 2006, 2010). Solo schreef hij de boeken Innovatie & Succes (2009) en Brand-oriented Innovation (2011).

Andere boeken door Patrick van Thiel

Over Wil Michels

Drs. Wil Michels is directeur van communicatiebureau Michels Communicatie in Eindhoven. Hij ondersteunt bedrijven met name in creatief denken en communicatiestrategieën. Ook werkt Michels als docent bij Fontys Hogeschool Communicatie en is hij docent en examinator bij Open Universiteit, SRM Opleidingen en Kluwer Vlaanderen. Daarnaast geeft Michels workshops bij Logeion en Kluwer.

Andere boeken door Wil Michels

Inhoudsopgave

1 Design en designmanagement
1.1 Design in perspectief
1.2 Corporate en productdesign
1.3 Designmanagement in perspectief
1.4 Taken van designmanagement

2 Corporate design
2.1 Basiselementen en uitingen
2.2 Logo
2.3 Kleur
2.4 Typografie
2.5 Beeld
2.6 Lay-out en visuele stijl
2.7 Corporate-designuitingen

3 Identity
3.1 Identiteit in perspectief
3.2 Corporate-identitymix
3.3 Identityontwikkeling
3.4 Identiteitsonderzoek
3.5 Identiteit en imago
3.6 Reputatie

4 Brands
4.1 Brands in perspectief
4.2 Belang van brands
4.3 Merkelementen
4.4 Brandpositionering
4.5 Brandstructurering
4.6 Archetypen

5 Ontwikkelen van de visuele identiteit
5.1 Fasering
5.2 Projectopzet
5.3 Bureauselectie
5.4 Briefingt
5.5 Plan van aanpak
5.6 Beoordelen van creatief werk
5.7 Productie en implementatie
5.8 Management van de visuele identiteit

6 Service
6.1 Inventarisatie van de visuele identiteit
6.2 Audit van de visuele identiteit
6.3 Analyse van de visuele identiteit
6.4 Boeken en websites
6.5 Begrippenlijst

Over de auteurs

Met dank aan

Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Designmanagement in essentie