Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Designmanagement in essentie

Paperback Nederlands 2010 9789001782740
Niet leverbaar.

Samenvatting

Dit boek biedt u een heldere en beknopte inleiding in designmanagement. In deze vierde druk hebben de auteurs alle ballast overboord gegooid en werken zij gericht aan het doel van het boek: het kunnen analyseren, managen en bewaken van de huisstijl en de visuele identiteit.
Daarbij richten zij zich op het designmanagement van merken en organisaties.

Het is een zeer overzichtelijk standaardwerk op het gebied van designmanagement. Het daagt je uit om een iegen visie op design te ontwikkelen en om deze visie in de praktijk vorm te geven. De auteurs zijn erin geslaagd dit boek prettig leesbaar te maken. Het vakgebied designmanagement is al gecompliceerd en divers genoeg. Door de opzet is dit boek prima bruikbaar voor studie en werk. Zeker het hoofdstuk over het ontwikkelen van een visuele identiteit is erg praktisch. In het laatste hoofdstuk staat een opdracht om het geleerde toe te passen. Door het boek heen vind je verfrissende en inspirerende designcrackers.

Specificaties

ISBN13:9789001782740
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:170
Uitgever:Noordhoff
Druk:4
Verschijningsdatum:1-5-2010
ISSN:

Lezersrecensies

4.5 van de 5
6 stemmen
5
0
0
1
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Patrick van Thiel

Drs. Patrick N.P.M. van Thiel studeerde bedrijfseconomie aan Maastricht University. Hij startte zijn carrière bij designbureau VBAT (thans Superunion). Vervolgens werkte hij in allerlei merk- en marketingrollen bij Essent, Fortis (thans ABN AMRO), KPN en Erasmus Universiteit Rotterdam. Vanuit van Thiel & company opereert Patrick als consultant, interimmanager en sparringpartner op het vlak van branding, strategische marketing en interne organisatie. Hij is mentor van mensen die vooruit willen. Hij was en is betrokken bij een scala aan (inter)nationale merken en organisaties: profit, non-profit, corporate en mkb. Hij heeft veel ervaring met sectoren in transitie zoals energie, financiële dienstverlening, onderwijs en cultuur. Hij is voorzitter van de raad van toezicht van Museum Rotterdam en bestuurslid van Stichting Wij Zijn Rotterdam. Hij is al meer dan twee decennia actief in het hbo als gast- en parttimedocent. Op hogescholen als Design Academy Eindhoven, Inholland Rotterdam, Haagse Hogeschool, Hogeschool Rotterdam (Communication and Multimedia Design), en sinds 2019 aan Hogeschool Leiden (Commerciële Economie). Hij schreef de boeken Designmanagement in essentie (1998/2002/2006/2010, samen met Wil Michels), Innovatie & Succes (2009) en het Engelstalige Brand-oriented Innovation (2012). Zie ook www.vanthiel.biz, www.patrickvanthiel.com

Andere boeken door Patrick van Thiel

Over Wil Michels

Wil Michels is in Nederland één van de bestverkopende auteurs van communicatieboeken. Hij schreef diverse zeer succesvolle communicatieboeken zoals het Handboek Communicatie en Communicatieplanner. Hij heeft een eigen communicatiebureau en geeft les op Fontys Hogeschool in Eindhoven. Zijn kracht is de koppeling van theorie aan de praktijk.

Andere boeken door Wil Michels

Inhoudsopgave

1 Design en designmanagement
1.1 Design in perspectief
1.2 Corporate en productdesign
1.3 Designmanagement in perspectief
1.4 Taken van designmanagement

2 Corporate design
2.1 Basiselementen en uitingen
2.2 Logo
2.3 Kleur
2.4 Typografie
2.5 Beeld
2.6 Lay-out en visuele stijl
2.7 Corporate-designuitingen

3 Identity
3.1 Identiteit in perspectief
3.2 Corporate-identitymix
3.3 Identityontwikkeling
3.4 Identiteitsonderzoek
3.5 Identiteit en imago
3.6 Reputatie

4 Brands
4.1 Brands in perspectief
4.2 Belang van brands
4.3 Merkelementen
4.4 Brandpositionering
4.5 Brandstructurering
4.6 Archetypen

5 Ontwikkelen van de visuele identiteit
5.1 Fasering
5.2 Projectopzet
5.3 Bureauselectie
5.4 Briefingt
5.5 Plan van aanpak
5.6 Beoordelen van creatief werk
5.7 Productie en implementatie
5.8 Management van de visuele identiteit

6 Service
6.1 Inventarisatie van de visuele identiteit
6.2 Audit van de visuele identiteit
6.3 Analyse van de visuele identiteit
6.4 Boeken en websites
6.5 Begrippenlijst

Over de auteurs

Met dank aan

Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Designmanagement in essentie