Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, e.a.

Succesvolle bedrijven

Paperback Nederlands 2011 9789001792398
Verwachte levertijd ongeveer 4 werkdagen

Samenvatting

Waarom is het ene bedrijf succesvoller dan het andere? Hoe kan het dat sommige ondernemingen meer dan 100 jaar bestaan zoals General Electric? Hoe is het te verklaren dat er ondernemingen zijn , zoals Google, die nog geen 5 jaar na de oprichting in de top 10 van meest winstgevende ondernemingen worden geplaatst? Is het een kwestie van het juiste businessmodel? Gaat het om het onderscheidend vermogen of om het vermogen tot vernieuwing?

In 'Succesvolle bedrijven' worden veertien bedrijven langs de meetlat gelegd. Er worden zeven perspectieven besproken waarop de bedrijven een keuze hebben gemaakt, bijvoorbeeld exploiteren versus exploreren, offline versus online en local versus global.

Deze uitgave is bijzonder geschikt voor het integraal leren kijken naar bedrijven en hun strategische keuzen en businessmodellen, om zo te proberen het succes van een bedrijf te verklaren.

Inclusief:
Website: Deze site biedt achtergrondinformatie en filmpjes over de bedrijven. En voor docenten opdrachten en uitwerkingen.

Specificaties

ISBN13:9789001792398
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:142
Uitgever:Noordhoff
Druk:1
Verschijningsdatum:27-3-2019
Hoofdrubriek:Organisatiekunde
ISSN:

Lezersrecensies

4.8 van de 5
5 stemmen
4
1
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Hans Veldman

Hans Veldman (1957) is als associate professor strategie verbonden aan de Nyenrode Business Universiteit. Na zijn studie geschiedenis en economie verrichtte Veldman onderzoek in de archieven van de Roosevelt Library. Daarna volgde nog vele publicaties over de Amerikaanse politiek. Naast zijn werk als schrijver en columnist voor het FD, verricht Veldman onderzoek naar de strategie van grote Amerikaanse ondernemingen en is hij senior lecturer export management aan de Haagse Hogeschool. Daarnaast heeft Veldman diverse managementboeken geschreven. Op de zondagochtend maakt Hans regelmatig zijn opwachting in het radioprogramma OVT om een bijdrage te leveren over actuele onderwerp uit de Amerikaanse geschiedenis. Vanuit de kennis opgedaan vanuit zijn onderzoeken naar de strategie van grote Amerikaanse ondernemingen, is Veldman werkzaam als consulent voor ondernemingen die de Amerikaanse markt willen betreden.

Andere boeken door Hans Veldman

Inhoudsopgave

Woord vooraf

1. Wat maakt succesvol?
2. Balanceren in de eenentwintigste eeuw
3. Zeven ondernemingsperspectieven
4. Operationele efficiënte versus strategische positionering
-Walmart
-General Electric
5. Fysiek versus virtueel
-Amazon
-Barnes & Noble
6. Exploiteren versus exploreren
-3M
-KPN
7. Open versus gesloten
-Microsoft
-Apple
8. Lokaal versus globaal
-Boska Holland
-FrieslandCampina
9. Uitbesteden versus zelf doen
-Zara
-H&M
10. Differentiatie versus lage prijs
-Ahold
-Tesco
11. Balanceren voor succes

Literatuur
Websites
Illustratieverantwoording
Index
Over de auteurs

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Succesvolle bedrijven