Wouter de Vries jr. is sinds 1992 werkzaam aan de Vrije Universiteit te Amsterdam. Hij doceert daar het vak Dienstenmarketing.
Meer over de auteursStrategie voor dienstverleners
30 managementvragen en -antwoorden
Paperback Nederlands 2011 3e druk 9789001797140Samenvatting
Dienstverlenen komt neer op het respecteren van de klant, het kennen van de concurrent en de permanente wil om de verwachtingen van de klant waar te maken. De essentie van dit boek komt er in alle eenvoud op neer dat de auteurs bij maar liefst 30 heldere managementvragen een model presenteren om een mogelijk antwoord te formuleren. En alle vragen en antwoorden tezamen vormen de input van een geïntegreerd strategisch (marketing)plan.
Zo simpel is dit boek. Daarbij ondersteunen de auteurs elk model ook nog met een praktijkvoorbeeld en met valkuilen.
De eerste managementvraag in 'Strategie voor dienstverleners, 30 managementvragen en antwoorden' luidt: wat is de uitgangssituatie van de organisatie? Vervolgens stellen de auteurs vragen als: hoe ziet de omgeving er globaal uit? En welke impact kunnen omgevingsveranderingen hebben op mijn organisatie? Zo behandelen zij onder andere de volgende managementthema's: groei, impact, dienstenportfolio, kwaliteitsperceptie, loyaliteit, switchgedrag, innovatie, klantexperience, weerstand en adoptie (acceptatie).
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Wouter de Vries jr.
Over Niels Dekker
Over Hans Hylkema
Inhoudsopgave
2. The Way It Is
3. I Want To Break Free
4. The Times They Are a-Changin'
5. Satisfaction
6. Hotel California
7. Hold On
8. A Little Less Conversation
Literatuurlijst
Register
Over de auteurs
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan