Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Retail Marketing

Paperback Engels 2014 9789001807924
Verwachte levertijd ongeveer 10 werkdagen

Samenvatting

De ontwikkelingen binnen het vak retailmarketing gaan razendsnel. In deze vijfde editie hebben de auteurs daarom veel aandacht besteed aan bepalende trends in retail richting het jaar 2020. Internet en crosschannelretail zijn nu meer integraal opgenomen in het boek, van lost sales is een update gemaakt en extra accentpunten zijn aangebracht op het gebied van marktonderzoek. Ook de data zijn geactualiseerd en er zijn onderzoeksdata toegevoegd aan het boek. Het boek is daarmee weer actueel, en dat is belangrijk in een turbulent vak als de detailhandel.

De meeste Nederlandse tekstboeken behandelen de retailsector vanuit de vraagstelling: wat is retailing? Hoewel deze vraagstelling ook in dit boek aan de orde komt, ligt de nadruk toch op het beantwoorden van de vraag: hoe doe ik retailing? Toetreders tot de bedrijfstak zullen immers slechts zelden in een situatie komen waarin zij direct te maken krijgen met het opzetten van volkomen nieuwe retailformules. Eerder gaan zij in bestaande bedrijven werken, waar de probleemstelling meer is gericht op verbetering en optimalisering van de bestaande operatie, zowel op het gebied van de marktbenadering als op het gebied van de interne procesvoering. Vandaar dat de auteurs in dit boek veel aandacht schenken aan operationele toepassingen van de theorie.

'Retailmarketing' is geschreven voor studenten in het hoger onderwijs die zich voorbereiden op een carrière in de retail. Voor hen is het een mogelijkheid om niet alleen feitenkennis op te bouwen over de retail, maar ook om begrip te krijgen voor de branche waarin ze gaan werken.

Inclusief website met cases, modellen, presentaties en extra leerstof.

Specificaties

ISBN13:9789001807924
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:575
Uitgever:Noordhoff
Druk:1
Verschijningsdatum:11-12-2014
Hoofdrubriek:Marketing

Lezersrecensies

1.0 van de 5
1 stem
0
0
0
0
1

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Frank Quix

Frank Quix groeide op in een detailhandelsgezin en studeerde Bedrijfskunde en Accountancy aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij startte zijn carrière als accountant bij Moret Ernst & Young (EY), later maakte hij de overstap naar Deloitte. Sinds 2003 is hij managing director en partner van Q&A Insights & Consultancy, een adviesbureau voor retail. Dit bureau is sinds 2012 memberfirm van de Ebeltoft Group, waar Quix in 2019 bestuursvoorzitter is geworden. Quix geeft sinds 1996 les aan universiteiten, eerst aan de Rijksuniversiteit Groningen en vanaf 2005 aan de Universiteit van Amsterdam, waar hij is verbonden aan de Anton Dreesmann Leerstoel voor Retailmarketing. Quix is een veelgevraagd spreker op congressen in binnen-en buitenland en geeft regelmatig workshops, incompany opleidingen bij retailers en retailgerelateerde organisaties. In 2019 verscheen de 7e druk van zijn boek Retailmarketing. Dit boek behandelt het strategische en tactische retailmarketing-proces. Andere boeken van zijn hand zijn: Gevecht om het maagaandeel, 10 retail paradoxen en een bundeling van columns die eerder zijn verschenen in vakbladen.

Andere boeken door Frank Quix

Over Rob van der Kind

Prof. dr. R.P. van der Kind is als hoogleraar Strategische Retailmarketing verbonden aan de Universiteit van Amsterdam.

Andere boeken door Rob van der Kind

Inhoudsopgave

Introduction

Part 1: Description of the industry
1. Retail marketing
2. Goods retail: the classification criteria
3. The retail in international perspective
4. Trends in retail towards 2020

Part 2: The market strategic process in retail
5. The strategic process in retail
6. A closer look at the strategic process in retail
7. Dynamics of retail

Part 3: External analysis
8. Environmental exploration
9. Competitor analysis

Part 4: Internal analysis
10. The sales concept in the commercial retail function
11. Sales from the perspective of the establishment
12. Sales form product groups
13. Profitability

Part 5: Translation form analysis to strategy
14. From SWOT to marketing mix
15. Public or target group
16. Product or product range
17. Location of the establishment
18. Price
19. Promotion

Part 6: Internal marketing mix
20. Personnel
21. Physical Distribution
22. Presentation

Part 7: Control
23. Control of the implementation
24. Control instruments

Literature
Index

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Retail Marketing