Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Bedrijfsvoering voor zorg en welzijn

Juiste zorg op het juiste moment

Paperback Nederlands 2013 9789001820572
Verkooppositie 26611 dag in de top 10
Verwachte levertijd ongeveer 4 werkdagen

Samenvatting

Niets is zo actueel in zorg en welzijn als het leveren van de juiste zorg tegen optimale kosten. 'Bedrijfsvoering voor zorg en welzijn' is het eerste en enige boek dat hier op gericht is.

'Bedrijfsvoering voor zorg en welzijn' is in alle opzichten een basisboek voor goede bedrijfsvoering. Met dit boek leren HBO- en WO-studenten over de toepassing van bedrijfskundige principes in de gezondheids- en welzijnszorg, waarbij de klant steeds het vertrek- en ijkpunt is. Het is bij uitstek hét boek voor iedereen die zich bezig wil houden met het leveren van zorg, hulp, ondersteuning of diensten in beide sectoren.

'Bedrijfsvoering voor zorg en welzijn' biedt een breed scala aan onderwerpen die samenhangen met dit onderwerp en beschrijft deze als een geïntegreerd geheel. Er is bewust voor gekozen om niet uitputtend te zijn en zoveel mogelijk gebruik te maken van bestaande bedrijfskundige inzichten.

Als rode draad door het boek fungeert het MoVer-bedrijfsvoeringsmodel, dat speciaal voor de zorgsector is ontwikkeld. 'Bedrijfsvoering voor zorg en welzijn' bestaat uit 3 delen:
-richten van de organisatie. Hoe zet je de organisatie op het juiste spoor? Wat wil je met je organisatie bereiken?
-inrichting van de organisatie. Hoe zorg je ervoor dat mensen en middelen en materialen optimaal worden ingezet? Hoe zorg je voor goede onderlinge afstemming?
-bijsturen van de organisatie. Hoe zorg je voor continue verbetering van de kwaliteit?

Specificaties

ISBN13:9789001820572
Rubriek:Non-profit
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:232
Uitgever:Noordhoff
Druk:1
Verschijningsdatum:28-5-2013

Lezersrecensies

5.0 van de 5
1 stem
1
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Inhoudsopgave

1. Levering van zorg: een inleiding

Deel 1: Richten
2. Grenzen aan bedrijfsvoering in de zorgsector
3. Organiseen van zorg
4. Clientspecifieke context
5. Organisatieprocessen

Deel 2: Inrichten
6. Inrichten van processen
7. Medewerkers
8. Informatie en communicatie
9. Inzet van mensen, middelen en materialen

Deel 3: Bijsturen
10. Prestaties van een organisatie en coninue kwaliteitsverbetering

Literatuur
Register

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Bedrijfsvoering voor zorg en welzijn