

Operationele Verkoopcyclus
Paperback Nederlands 2017 9789001834289Samenvatting
Operationele Verkoopcyclus beschrijft op heldere en toegankelijke wijze het operationele deel van salesmanagement. Het richt zich op de individuele verkoopmedewerker van de binnen- en buitendienst. Operationele Verkoopcyclus maakt het verkoopproces inzichtelijk en leert studenten om zelf een operationeel verkoopplan op te stellen.
Waarom kiezen voor Operationele Verkoopcyclus?
-Focust op het operationele vlak van sales;
-toegankelijk en helder geschreven;
-geschreven voor de individuele verkoopmedewerker.
Operationele Verkoopcyclus gaat uit van verkoop als een cyclisch proces. Het behandelt eerst de interne verkoopcyclus, bestaande uit de procesfasen analyse, forecasting, targetting, budgetting en operating/evaluating. Vervolgens komt de externe verkoopcyclus aan de orde, opgedeeld in lead generation, prospect-kwalificatie, orderrealisatie en klantretentie. Tot slot wordt beschreven hoe deze informatie omgezet kan worden naar een effectief operationeel verkoopplan. Operationele Verkoopcyclus is geschikt voor de propedeusefase van onder meer de opleidingen Commerciële Economie, Small Business en Retailmanagement en Food en Business.
Wat is nieuw in de tweede editie van Operationele Verkoopcyclus?
Deze tweede editie is volledig geactualiseerd. De teksten zijn op diverse plekken aangescherpt en de toelichting bij een aantal tabellen is verduidelijkt. Ook zijn er praktijkvoorbeelden toegevoegd die de theorie nog meer verhelderen.
Op de ondersteunende website vinden studenten en docenten figuren en tabellen uit het boek en een voorbeeld van een verkoopplan. Voor docenten zijn er ook collegesheets beschikbaar.
Specificaties
Lezersrecensies
Geef uw waardering
Inhoudsopgave
DEEL 1: De interne verkoopcyclus
1 Analyse: de positie van verkoop
2 Analyse: de verkoopbuitendienst
3 Analyse: de verkoopbinnendienst
4 Analyse: de personele aspecten van de verkoopafdeling
5 Forecasting
6 Targetting en commerciële kengetallen
7 Budgetting en kortingenbeleid
DEEL 2: De externe verkoopcyclus
8 Leadgeneratie: de ordertrechter
9 Leadgeneratie: e-commerce
10 Prospectkwalificatie: direct mail
11 Prospectkwalificatie: teleselling
12 Prospectkwalificatie: beursverkoop
13 Orderrealisatie: offertering
14 Orderrealisatie: het verkoopgesprek
15 Klantretentie: de inkoopcyclus bij de klant
Slot: De integrale verkoopcyclus en het operationele
verkoopplan
Bijlagen
-Sales process mapping
-Commercial metrics
-Vragenlijst leadmanagement
Literatuur
Register
Mensen die dit boek kochten, kochten ook...
Alle 100 bestsellers
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan