Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
Boeken Marketing Essentie van dienstenmarketingmanagement
Essentie van dienstenmarketingmanagement
Essentie van dienstenmarketingmanagement
Wouter de Vries jr. docent Dienstenmarketing, VU Amsterdam. Auteur van o.a. de bestseller 'Blauwe bananen'. Meer over de auteurs
Wouter de Vries: ‘Marketingstudies besteden te veel tijd aan potjesproducten’ Bert Peene 22 march 2012 Dienstenmarketingmanagement geldt als de bijbel op een vakgebied dat volgens de auteurs ten onrechte genoegen moet nemen met een bescheiden plaats binnen marketingstudies. Nu is er de 'ingedikte' versie: Essentie van Dienstenmarketingmanagement. Lees het volledige artikel
Wouter de Vries jr., Ton Borchert, Piet van Helsdingen

Essentie van dienstenmarketingmanagement

Paperback Nederlands 2016 9789001850975
Verkooppositie 1171817 dagen in de top 100
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis
48,95
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Interviews en artikelen Over de auteur

Samenvatting

'Essentie van dienstenmarketingmanagement' leert studenten hoe zij binnen dienstverlenende organisaties op een efficiënte manier invulling kunnen geven aan het marketingbeleid. Een zeer praktisch en overzichtelijk handboek. Compact, maar desondanks bijzonder compleet.

Waarom kiezen voor 'Essentie van dienstenmarketingmanagement'?
-compact en toch zeer compleet;
-veel aandacht voor nieuwe marketingtools als social media;
-handige ondersteunende website met extra les- en studiemateriaal.

De dienstensector is steeds meer zichtbaar geworden in onze maatschappij. Banken, horecaondernemingen, onderwijsinstellingen, luchtvaartbedrijven, consultancybureaus, schoonmaakbedrijven en ziekenhuizen (maar bijvoorbeeld ook de media), het zijn allemaal dienstverleners. Willen zij waarde creëren voor hun klanten en stakeholders, dan zullen zij hun diensten optimaal moeten managen. Hierbij is grondige kennis van dienstenmarketing onmisbaar. 'Essentie van dienstenmarketingmanagement' gaat op gestructureerde wijze in op dit vakgebied. Dit praktische handboek besteedt uitgebreid aandacht aan het hoe en waarom van dienstenmarketing. Ook belicht het de diverse marketingtools (waaronder social media) waarover organisaties vandaag de dag kunnen beschikken.

Deze tweede editie van 'Essentie van dienstenmarketingmanagement' is volledig herzien en geactualiseerd. Het boek gaat dieper in op de diverse aspecten van digitale marketing. Ook is er in deze nieuwe druk aandacht voor onderwerpen als customer journey, disruptive innovation, lean six sigma en persona's. 'Essentie van dienstenmarketingmanagement' is met name geschikt voor opleidingen als Commerciële Economie, Facility Management en Small Business & Retailmanagement. Maar ook binnen het Hotelonderwijs of voor opleidingen als Recreatie & Toerisme of Media en Entertainment, kan het uitstekend gebruikt geworden.

Op de ondersteunende website staan voor studenten toetsvragen en figuren uit het boek. Voor docenten zijn er collegesheets en cases en uitwerkingen te vinden. Zij hebben tevens de beschikking over Toets-op-maat.

Specificaties

ISBN13:9789001850975
Trefwoorden:marketing, dienstenmarketing, beleidsontwikkeling, social media
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:250
Uitgever:Noordhoff
Druk:2
Verschijningsdatum:26-4-2016
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

Joost Naafs | 16 september 2013
Bij het woord marketing denken veel mensen vooral aan het promoten en in de markt zetten van producten: de reclamefolder van de supermarkt, het t.v. spotje voor een product, het heeft allemaal met marketing te maken. Maar er zijn veel organisaties die niet zo zeer een tastbaar product leveren alswel een dienst.Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

interview
Wouter de Vries: ‘Marketingstudies besteden te veel tijd aan potjesproducten’
Bert Peene 22 maart 2012 Dienstenmarketingmanagement van Wouter de Vries jr. en Piet van Helsdingen geldt al jaren als de bijbel op een vakgebied dat volgens de auteurs ten onrechte genoegen moet nemen met een bescheiden plaats binnen marketingstudies. Relevantie en volledigheid behoren dan ook tot belangrijke kwaliteiten van hun boek; er moest iets rechtgezet worden. Dat bracht echter een niet onbelangrijk nadeel met zich mee: het boek is dikke pil geworden, te dik voor sommige opleidingen. Daarom besloten zij, samen met Ton Borchert, een sterk ingedikte versie te maken onder de treffende titel Essentie van Dienstenmarketingmanagement. Managementboek Magazine sprak met een van de auteurs: Wouter de Vries.
Artikel lezen
Alle interviews en artikelen (1)

Over Wouter de Vries jr.

Wouter de Vries jr. is sinds 1992 werkzaam aan de Vrije Universiteit te Amsterdam. Hij doceert daar het vak Dienstenmarketing. Als gastdocent doceert hij met regelmaat aan universiteiten in Duitsland, Italië en Rusland. Van zijn hand zijn reeds zeven boeken en vele artikelen verschenen op het gebied van onder andere dienstenmarketing, kwaliteitsperceptie, job involvement, balanced scorecard, marktoriëntatie en marktgerichtheid. Wouter de Vries jr. verzorgt jaarlijks op dit vlak tientallen lezingen en (in-home)trainingen voor zowel commerciële dienstverleners als de overheid. Hij gebruikt de toevoeging junior altijd consequent omdat het volgens hem één van de weinige titels is die een mens zelf nooit meer kan behalen. Je bent het of je wordt het nooit.

Andere boeken door Wouter de Vries jr.

Bekijk alle boeken

Over Ton Borchert

Ton Borchert is lange tijd werkzaam geweest in de marketingpraktijk en als docent marketing verbonden aan Hogeschool Utrecht.

Andere boeken door Ton Borchert

Bekijk alle boeken

Over Piet van Helsdingen

Piet J.C. van Helsdingen is Senior Vice President bij ABN AMRO en houdt zich bezig met internationale marketing en communicatie. Hij heeft onder meer gewerkt als ondernemer management consultant en wetenschappelijk medewerker. Hij is tevens als parttime docent verbonden aan de Amsterdamse Academie Hoger Onderwijs voor de Financiële sector en de wetenschappelijke opleiding Bedrijfskunde voor de Financiële sector.

Andere boeken door Piet van Helsdingen

Bekijk alle boeken

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Service Marketing Management
    Wouter de Vries jr.
    Service Marketing Management
    € 59,95
  • Dienstenmarketingmanagement
    Wouter de Vries jr.
    Dienstenmarketingmanagement
    € 59,95
  • Blauwe bananen
    Wouter de Vries jr.
    Blauwe bananen
    € 16,90
  • Blauwe Bananen
    Wouter de Vries jr.
    Blauwe Bananen
    € 13,50
  • Wacht niet op de wind, ga roeien!
    Jos Burgers
    Wacht niet op de wind, ga roeien!
    € 20,00
  • The Offer You Can't Refuse
    Steven Van Belleghem
    The Offer You Can't Refuse
    € 29,99

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Essentie van dienstenmarketingmanagement

        Essentie van dienstenmarketingmanagement
        Wouter de Vries jr. , Ton Borchert , Piet van Helsdingen
        /