

Marktonderzoek
Gebonden Nederlands 2015 9789001861292Samenvatting
'Marktonderzoek' is het complete basisboek voor studenten die werken aan een marktonderzoek. Het onderzoeksproces staat centraal, waarbij verschillende methoden van dataverzameling en data-analyse worden behandeld.
Waarom kiezen voor 'Marktonderzoek'?
-compleet basisboek over marktonderzoek;
-bevat veel praktische tips en aanwijzingen;
-toegesneden op marktonderzoek in Nederland.
In 'Marktonderzoek' komt de relatie tussen opdrachtgever en onderzoeksbureau uitgebreid aan bod. Ook is er veel aandacht voor de plaats die het marketingonderzoek inneemt binnen het totale vakgebied. Het boek geeft een gedegen uitleg van de relevante marktonderzoektheorie. Ook bevat het praktische aanwijzingen voor het maken van een vragenlijst en rapport.
'Marktonderzoek' is bestemd voor alle opleidingen waar studenten in het kader van hun afstuderen of stage zelf een marktonderzoek gaan doen. Het is met name geschikt voor de hbo-opleidingen Commerciële Economie en Small Business en Retail Management.
Deze negende editie is geheel geactualiseerd. Er is informatie toegevoegd over het doen van social media research en het werken met big data. Hierbij komen ook Google Analytics en Google Trends aan bod. Het hoofdstuk over het onderzoeksplan sluit nu beter aan op de vragen uit het onderwijsveld. Hoofdstuk 15 en 16 zijn aangepast aan de nieuwste versie van SPSS.
Op www.marktonderzoek.noordhoff.nl vinden studenten extra opgaven en opdrachten, multiplechoicevragen, voorbeelden van marktonderzoeksrapporten, een voorbeeldvragenlijst en links naar filmpjes over marktonderzoek. Voor docenten zijn er zeven mini-cases en de figuren uit het boek. Daarnaast hebben docenten toegang tot Toets-op-maat met unieke vragen.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Over Mirjam Broekhoff
Inhoudsopgave
1. Marktonderzoek
2. Zelf een marktonderzoek opzetten
3. Deskresearch: op zoek naar bestaande informatie
4. Bedrijfsinformatie ontsluiten
5. Kwalitatief marktonderzoek
6. Steekproef
7. Steekproef-grootte, precies en betrouwbaar
8. Observatie en registratie
9. Het experiment
10. Onderzoek met vragenlijsten
11. Vragenlijst
12. Verwerking en analyse
13. Toetsen met SPSS
14. Enige andere analysemethoden
15. Rapporteren over marktonderzoek
16. Marktonderzoek uitbesteden
Literatuuroverzicht
Illustratieverantwoording
Bijlagen
Register
Over de auteurs
Mensen die dit boek kochten, kochten ook...
Alle 100 bestsellers
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan