Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Marktonderzoek

Gebonden Nederlands 2015
Verkooppositie 1640 dagen in de top 100
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

'Marktonderzoek' is het complete basisboek voor studenten die werken aan een marktonderzoek. Het onderzoeksproces staat centraal, waarbij verschillende methoden van dataverzameling en data-analyse worden behandeld.

Waarom kiezen voor 'Marktonderzoek'?
-compleet basisboek over marktonderzoek;
-bevat veel praktische tips en aanwijzingen;
-toegesneden op marktonderzoek in Nederland.

In 'Marktonderzoek' komt de relatie tussen opdrachtgever en onderzoeksbureau uitgebreid aan bod. Ook is er veel aandacht voor de plaats die het marketingonderzoek inneemt binnen het totale vakgebied. Het boek geeft een gedegen uitleg van de relevante marktonderzoektheorie. Ook bevat het praktische aanwijzingen voor het maken van een vragenlijst en rapport.

'Marktonderzoek' is bestemd voor alle opleidingen waar studenten in het kader van hun afstuderen of stage zelf een marktonderzoek gaan doen. Het is met name geschikt voor de hbo-opleidingen Commerciële Economie en Small Business en Retail Management.

Deze negende editie is geheel geactualiseerd. Er is informatie toegevoegd over het doen van social media research en het werken met big data. Hierbij komen ook Google Analytics en Google Trends aan bod. Het hoofdstuk over het onderzoeksplan sluit nu beter aan op de vragen uit het onderwijsveld. Hoofdstuk 15 en 16 zijn aangepast aan de nieuwste versie van SPSS.

Op www.marktonderzoek.noordhoff.nl vinden studenten extra opgaven en opdrachten, multiplechoicevragen, voorbeelden van marktonderzoeksrapporten, een voorbeeldvragenlijst en links naar filmpjes over marktonderzoek. Voor docenten zijn er zeven mini-cases en de figuren uit het boek. Daarnaast hebben docenten toegang tot Toets-op-maat met unieke vragen.

Specificaties

ISBN13:9789001861292
Rubriek:Marketing
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:462
Uitgever:Noordhoff
Druk:9
Verschijningsdatum:19-3-2015

Expertrecensies (1)

Robert Mekenkamp | 18 november 2008
Dit standaardwerk voor het HBO is alweer aan zijn zevende druk toe. Naast een studieboek is 'Marktonderzoek' een nuttig naslagwerk voor op het bureau. De drie schrijvers, R. Kooiker, M.A. Broekhoff, Harm Stumpel, behandelen de diverse fasen van het marktonderzoekproces en hebben veel aandacht voor de vele hobbels en valkuilen die je als marktonderzoeker of marketing manager tegen kan komen.Lees verder

Lezersrecensies

5.0 van de 5
1 stem
1
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Mirjam Broekhoff

Mirjam Broekhoff is business analist. Zij schrijft marketingplannen en artikelen voor diverse vakbladen.

Andere boeken door Mirjam Broekhoff

Inhoudsopgave

Woord vooraf bij de negende druk

1. Marktonderzoek
2. Zelf een marktonderzoek opzetten
3. Deskresearch: op zoek naar bestaande informatie
4. Bedrijfsinformatie ontsluiten
5. Kwalitatief marktonderzoek
6. Steekproef
7. Steekproef-grootte, precies en betrouwbaar
8. Observatie en registratie
9. Het experiment
10. Onderzoek met vragenlijsten
11. Vragenlijst
12. Verwerking en analyse
13. Toetsen met SPSS
14. Enige andere analysemethoden
15. Rapporteren over marktonderzoek
16. Marktonderzoek uitbesteden

Literatuuroverzicht
Illustratieverantwoording
Bijlagen
Register
Over de auteurs

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Marktonderzoek